Drivved med flere bruksområder.

Ååååhhhh, alle de planene jeg hadde på fridagen igår gikk bare rett i dass! !

Jeg hadde store planer om å gjøre istand en liten krok nede på plattingen, rydde ut litt hagemøbler (bare noen), plante litt (jeg har en stor nydelig Magnolia som verker etter en deilig plass i solen), lese gamle ukeblader (jeg har uleste ukeblader fra jul om ribbe med sprø svor, stell av juleblomster og hvordan lage den beste julekonfekten) 

Den solen lot forøvrig vente på seg, så da det ble et kvarter i solarium istedet.

Tenkte jeg kunne gi dere litt inspirasjon istedet…om drivved. Det kan brukes til mye. Ute, inne, som fjøl, lysbrett eller som jeg skal vise dere her..

SONY DSC

På søndag kjørte vi en tur ut mot vannet for å se om vi kunne finne noe mere kuul drivved.

Vi kombinerte det med et lite hyttebesøk på Brattestø og etter en tur rundt i rullestenene fant Henrik denne store kosingen.

SONY DSC

Vel hjemme satte vi igang 😉

Jeg planla og dirigerte (som vanlig), hvor lysene skulle plasseres….  Et godt grunnarbeide er som kjent det viktigste for et bra resultat 😉

SONY DSC

…når jeg var ferdig med min jobb, var det tid for pause. Rolf var også sliten etter lang tur på rullesteinene og syns det var deilig med ullpledd og en litt lunken ettermiddagssol.

SONY DSC

Trøtt type, den gutten, men herre min hatt så bedårendes pen <3..og hjertegod!
Men, altså ingen prosjekt her i gården uten Teamwork…, så Henrik utførte (som vanlig) det jeg hadde planlagt. 

SONY DSC

Drill og et bor som passer perfekt til størrelsen på lyset.

SONY DSC

Før han byttet til et fresebor for å få ut resten.

Den sorte teipen er satt der for å markere høyden på telyset, så vet han hvor dypt han skal frese..

Lurt!

SONY DSC

Da var det bare å sette igang…

SONY DSC

…og før Wenche Myhre hadde rukket å åpne hytta for påsken, var den ferdig!

SONY DSC

SONY DSC

Sånn ble den med telys på bordet…

SONY DSC
…..og sånn kan den bli hvis du bruker utbrente telys som små “vaser”

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Så neste gang du er ved vannet og finner en gammel, fin “plankebit”, ta den med deg hjem.

Den kan alltids brukes til noe..
..som taklampe…

SONY DSC
eller som ….

..knagg. Til smykker, skjerf eller veske..eller som dekor i en plantegruppe ute.

OM du skal bruke den som lysestake, så sørg for at den står stødig og bruk litt tid på å få bort ujevnheter i lyshullene!

Det er selvfølgelig veldig viktig at lysene står rett for å unngå brannfare!

Imorgen skal vi ha gjester, da skal den store drivveden pyntes på nytt.. Med noen miniplanter, lys og litt ekstra pynt rundt tror jeg det blir en fin borddekorasjon. Rekker jeg, skal jeg ta bilder så dere får se 🙂

Idag blir det påskeinspirert kakebaking, forberedelse av mat til i morgen…..og litt rengjøring (æsj, det er den kjedeligste delen),.

Kanskje rekker jeg litt pynting ved inngangspartiet også. Hagen derimot, får vente til sola blir medgjørlig!

Frem til det så nyt dagen! Inne eller ute 🙂

Fortsatt glad påsk 🙂 🙂

I mangel på sol…stor og varm klem fra

Blomsterlise.

 

#drivved #brattestø #inetriør #ideer #gjørdetselv #korksterrasse #franskbulldog #bulldog #påske #fredrikstad #fredrikstadblomster

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top