Min store lille lykkepille!

Ja hadde smilet kunnet gått rundt, så hadde det gjort det på meg her!

Dette banneret har jeg altså ærlig og rederlig hjulpet Lysekil kommune med å rydde bort fra veikanten!

Altså på godt norsk: Stjært! Det står jo dato på det, så det kan ikke akkurat brukes på nytt….

Line fikk med seg dette hjem for å pynte opp 🙂 Tenker det skal over senga 😉

Selv om jeg var grønn av misunnelse over kvaliteten og størrelsen….

…fikk jeg en papirplakat tidligere på kvelden, Stjært fra et busskur i nærheten 🙂 Og jeg var og er veeldig fornøyd med den altså!

Så da skjønner dere vel hva lykkepillen for meg var i helga?

Selvfølgelig…: Carolakonsert!

Mitt barndoms, ungdoms og også idag, mitt store idol! 

Tenk at jeg fikk med meg både kællen og et vennepar på en hyggelig weekendtur til Lysekil.

Selvfølgelig var det nøye planlagt, med Carolakonsert på Havsbadet på fredagskvelden og mer kos og hygge resten av helgen.

Det var dårlig med overnattingssteder å oppdrive, men vi fant et hyggelig sted vi! Egen leilighet med kjøkken, bad, flere soverom enn vi hadde behov for og en balkong som alle fikk akkurat plass på.. Kanskje ikke den lekreste leiligheten, men med pent vær, god drikke, god mat topp musikk og supert reisefølge kunne vi ikke brydd oss mindre om standarden på den.

Heldige med været har vi ruslet tur i hyggelige omgivelser….

..spist god mat (selvfølgelig), i strålende vær…

…spist kveldsmat i leiligheten…..

…og drukket frokost på balkongen 🙂

..selvfølgelig .med påfølgende lunsj et eller annet sted ved vannet 🙂

Selv med litt vind, vil jeg vel si vi var mer enn heldig med været! Solen skinte og bak skydd for vinden var det varmt og godt å sitte mens feriefolket kom og gikk i båtene sine.

Klart, at for Line og meg var Carola utvilsomt helgens høydepunkt….

mens kællene…. Vi tok dem på fersken etter konserten…… Vi trodde jo at de satt ute og nøt musikken på avstand, men da vi kom lettere svette og lykkelige ut etter endt konsert og Jarle sa noe sånt som: “Men jeg syns ho slo på vifta litt tidlig”  skjønte vi at det var minst en ugle i mosa…..! Vifta kom jo ikke før: Fångad av en stormvind, heeelt på slutten…

Neida, det kom nå fram at de hadde vært på Italiensk restaurant for å spise pizza og drikke øl de…   Så neste gang kjøper vi ikke billetter til dem, nei!

 

video:video1470418334
 
 
 
 

Jeg har vært på flere konserter, spart på tusenvis av bilder og hundrevis av plakater og selv om det var en periode i ungdomstiden det ikke var spesielt populært å si at “jeg digger Carola” har jeg nå blitt såå gammel at det blåser jeg en lang marsj i! 

Jeg rett og slett digger den dama!

Selv om jeg utmerket godt mener at ho kan holde seg til det musikalske…synge, ikke prate for mye.

Øystein Sundes  sang om “Frøken Bibelstripp”  “korset rundt halsen, det dingler mellom puppa så alle kristne gutter blir heeelt på tuppa…frøken bibelstripp….

Deilige gaseller som kan synge i kapellet og riste puppestellet og samtidig er bitte, bitte, bitte lite granne kristne…..”

Jo a, jeg ser den…,men er likevel betatt av både utstråling, stemmen og selvfølgelig musikken! Aldri blir jeg lei av å høre de samme sangene om og om og om igjen.

Henrik derimot, kan bli rimelig lei Carola om det blir for mye……..da sier jeg bare at han får ta på seg øreklokker.. 🙂

Her ser dere meg og et par barndomsvenninner etter min første Carolakonsert i 1985. Jeg var 13 år og tror det var i Strømstad. Uansett…, konserten fikk altså dårlig kritikk i lokalavisa Demokraten. Om jeg husker rett var det egentlig lyden som fikk dårligst kritikk og at hun ikke “fikk med seg publikum”… Det skulle ikke lille frøken Lisemor ha noe av og troppet sint opp i avisen Demokraten. Iført Carola t-shirt, Carola svettebånd og buttons! På slutten av sinnatalen i avisa stod det noe sånn som at “det var ikke Carolas feil at lyden ikke var bra,tordner Lise Merete ……” osv og avisa beklaget hva de hadde skrevet 🙂 Jeg ler like godt hver gang jeg leser det og er veldig fornøyd med å ha klart å ta vare på det utklippet!…( Jeg er forøvrig hun litt runde med gode kinn til høyre…..Beklager elendig bildekvalitet. Bilde tatt av bilde.)

Nå er jeg veldig bestemt på at jeg hver sommer skal finne en konsert med Carola og gjøre det til en hyggelig helgetur.

Sverige har mange nydelige byer og flotte Hagesentere, så kanskje det endelig kan bli en tur til Stockholm som by,  Zetas Tradgård som bonus og med Carolakonsert som høydepunkt! 

Idag blir det hjemmesøndag med luking. Jeg har et bed som må lukes for løvetann. Å luke er noe av det kjedeligste jeg kan gjøre, men kanskje litt Carolamusikk på øra kan hjelpe til….

Jeg blir nemlig aldri lei 🙂

 

God søndag <3

 

Klem fra Blomsterlise 🙂

 

#carola #carolakonsert #lysekil #havsbadet #havsbadetlysekil #godevenner #venner #fredrikstad #fredrikstadblomster # #blomsterlise #blogg #blomsterliseblogg #husetpålandet #

 

 

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

3 thoughts on “Min store lille lykkepille!

  1. Høres ut som en herlig tur ,carola er spesiel,har sansen for henne og somregel masse med armbånd.trist og grått idag passer utmerket til litt slektssøk.så gøy å se litt om familie en nesten ikke viste noe om altid likt sverige og nå viser det seg at begge mine olderforeldre på begge sider erhar svenskt blod så da er det vel en dråpe som gjør at jeg liker mye av sverige.kanskje jeg burde kjøre en tur over grensa idag det passer med dårlig vær ha en fin uke

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top