Å se litt lenger enn nesa rekker….

Uten unntak finner jeg aldri det jeg leter etter akkurat når jeg trenger det!

Meen, jeg finner alltid noe. Gjerne det jeg lette etter forrige gang…som jeg ikke fant da…

Skjønner?

Jeg blir så irritert på meg sjøl og den totalt manglende ordensansen min. Jeg er fullstendig misunnelig på dem som klarer å ha ryddige kjellere og garasjer. med et system for alt. Jeg rydder kjelleren skikkelig en gang i året og tenker alltid at nå, nå skal det vare! Det gjør det ikke. Det har en tendens til å vokse seg oppover og utover og etter noen uker er det komplett kaos igjen.

Jeg har sann tålig peiling på cirka hvor jeg har ting altså, men når jeg febrilsk leter etter noe jeg tror jeg vet hvor er, så finner jeg det ikke….

…før neste gang som jeg egentlig leter etter noe helt annet. DA finner jeg det jeg gjerne lette etter sist….

I lang tid har jeg lett etter fargede glasskuler til dekor i bed.

Jeg har sett det på bilder og syns det er såå dekorativt.

Jeg har lett i bruktbutikker og jeg har lett på FINN. Jeg har lett her hjemme og jeg har lett i butikken, uten hell. Tilslutt konkluderte jeg med at jeg sikkert har lånt det bort og at de kanskje kommer tilbake en dag.

Jeg klarte å skaffe 3 stk, men det er også de eneste som var å oppdrive her i byen.

Helt til jeg går inn i garasjen for å lete etter noe helt annet.

Og der, rett foran nesa på meg ligger de.

Opptil flere stykker.

Garnkuler. Eller for meg: Glasskuler…

Så nærme altså hele tiden uten å bli sett. Det var det jeg visste! Jeg hadde, jeg.. 🙂

Så da var det bare å fjerne tauet og få vasket de….

…før jeg kunne dekorere bed og planter.

Mye vil ha mer og ryktet ble spredd til andre siden av fjorden. Nærmere bestemt Tofte. Der har 2 damer tatt saken og kjøpt flere glasskuler til meg.

I forskjellige størrelser og forskjellige fargenyanser pryder de nå bedet på framsiden av huset også.

Blant annet i selskap av en frosk..

Jeg håper og tror de skal få ligge i fred selv om bedet ligger rett ved veien.

Vet dere forresten at de fleste av disse glasskulene er merket. I den ene enden har de et stempel eller initialer med en betydning.

De jeg har er M (Moss), MG (Moss Glassverk), CM (Christiania Magasin), F (Flesland Glassverk)

Bedet er forøvrig nylaget i år. Meningen er at det kun skal være grønt her. Vintergrønt i forskjellige størrelser og fasonger, strå, store tuer av hostablader og så er planen et bunndekke med hasselurt og vinterhardfør eføy. Det skal bli helt grønt så barken ( og ugress) ikke synes i det hele tatt.

Planen er å få plantet bunndekke før høsten setter inn for fullt og håpet er at det skal bli grønt og frodig…..fort. Helst med en gang, men jeg vet det tar tid og at jeg må smøre meg med tålmodighet.

Dette er bare en liten bit av plenen utenfor huset. Vi har enda en bit plen som jeg gjerne vil gjøre det samme med, men da må jeg ha hjelp av Henrik….

Du ser den til venstre på bildet.

Ikke alltid like lett å få med han på ideene altså… Når vi først begynner så går det greit, men det er det å få han til å se det samme som meg da…og å komme igang. Jeg kan klare det alene, men under gresset er det tettpakket, hard blåleire og store steiner. Da er det godt med litt muskelhjelp 🙂

Dessuten er det mye hyggeligere når vi er 2 <3

 

Nå nærmer det seg ferietid for Husmødrene og lille Due

Idag skal jeg prøve å lete frem bikinioverdelen. Jeg vet at den ligger et sted, bare ikke hvor.

Jeg har mange bikinioverdeler, men gud bedre….de passer ikke til kroppen min lenger.

“Alt faller til jord” har jeg alltid sagt…men at det skulle falle så mye hud fra skuldrene å legge seg bak på ryggen hvor den bikinien skal festes, syns jeg er merkelig… derfor er det en spesiell jeg leter etter. Som både skjuler, holder inn og “pusher” opp 😉 😉  

Jeg vet at den ligger et sted……, bare ikke hvor……

 

God søndag 🙂

Klem fra meg Blomsterlise

 

 

#garnkuler #hage #hagedekor #fredrikstad #glasskuler #fredrikstadblomster #blomsterlise #glassverk

 

 

 

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

7 thoughts on “Å se litt lenger enn nesa rekker….

  1. Hei,sola skinner på hvaler idag deilig,da jeg begynnte å lese innlegget ditt tenkte jeg med en gang det er jo garn kuler så jeg skulle informere deg om det.men til alt hell fant du ut av det heldig er du som har så mange fine og med tauverk rundt, men du tok det bort,jeg brukte slitke som vegg pynt påhytta både inne og ute de jeg ikke fikk tak med tau rundt heklett jeg nett rundt for å ha noe å feste i .vi solgte hytta og kulene ble med på lasset.trivelig å sehvor fine alle dine blomsterbed blir .foresten hvem er lille due? Ha en fin dag. Lyngbo

  2. Det er flott med ting som ligger til pynt i blomsterbed. Jeg synes det alltid er spennende å gå tur forbi der de har dekorerte steiner. Så stilig med potte på pinne 🙂 Den likte jeg 🙂
    Vil tro det er mange som ikke har oversikt over hvor alt er.
    Ha en flott dag.

  3. Lyngbo: Hei hei 🙂 Ja, er det ikke rart hvor forskjellige vi kan være 🙂 Jeg klipper bort tauet og du heklet nytt til å ha på 🙂 Heldig er du som kan hekle. Skulle jeg gjerne ha kunnet 🙂 Det som er mest spennende med nye bed er å se hva som overlever til neste år og om det blir som bildet i hodet 😉
    Lille Due er en av oss som reiser på ferie, altså ei venninde. Hun er den ene som ikke er gift eller har barn så da er hun ikke en av hustruene, men har fått navnet “Lille Due”…. Egentlig bare tull og tøys, men navnet kler hun 🙂 🙂 God helg til deg 🙂

  4. tepausen.blogg Ja, pynt i bed er fint og kan være spennende bare det ikke tar overhånd.
    Jeg har litt lett for å bli bitt av basillen og klarer ikke alltid å se min begrensning….
    Potta på pinne er kjempekos 🙂 Og orden og system ligger nok for noen ja,…dessverre ikke for meg 😉

    God helg til deg 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top