Mat

Fastelavensbollekos en dag for tidlig.

 

Hvem sier vel nei takk til nystekt hvetebakst? Med eller uten fyll så smaker nybakte boller himmelsk <3

SONY DSC

Fastelaven eller ikke. Nystekte boller smaker deilig!

Her i huset skal ungene (inkludert Henrik) ha bollene naturell…mens jeg er som Ole Brumm og sier ja takk til begge deler.

 Så da blir det et brett naturell og et brett med fyll.

Jeg er tidlig oppe på en fridag og syns det er koselig å glede guttene til nystekte boller når de våkner 🙂

.SONY DSC

Jeg skal også prøve ut en nyhet vi har for salg i butikken. Noe jeg handlet inn på messa forrige uke 🙂

Jeg ledes lett inn i fristelser…spesielt spiselige fristelser.


(her fra messa hvor jeg lot meg friste av mange gode produkter som vi nå selger i butikken)

I dag skal jeg smaksette kremen og dropper syltetøyet til fordel for: 

Whittard Cranberry & Raspberry Flavour Instant Tea.

Dette pulveret kan røres ut i kokende vann og drikkes varm eller sette det til avkjøling og drikke det som en iste.

Fantastisk frisk og deilig bærsmak.

Den kan drysses rett på is, røres ut i yoghurt, brukes som smakstilsetning i milkshakes eller smoothies.

SONY DSC

Jeg velger å røre det ut i kremfløten før jeg pisker krem ut av det.

SONY DSC

Kremen ble lyslilla.

Snurr deig og sett til heving.

SONY DSC

Del opp i passende emner og trill ut.

Sett til heving igjen….

For så å steke de midt i ovnen på 230 grader i 8-10 minutter.

Etterpå deler jeg noen i 2, graver ut litt av innmaten som jeg blander i en liten skvett kokende melk og mandelmasse.

SONY DSC

Legger fyllet tilbake igjen og fyller på med fruktkremen.

SONY DSC

SONY DSC
Henrik kjørte ned på jobben til Helene med disse…

Guttene har allerede spist x antall hver…..

 

…og jeg skal sette tenna i et par nå, med en kopp kaffe.

.SONY DSC

Av 32 boller er det nå 8 igjen……

Deilig med frilørdag altså 😉

Siden det er lenge siden sist jeg hadde fri, var planen som alltid på en fridag: Husrengjøring….men det er jo såååå driiit kjedelig!

Nei, jeg tar koselørdag istedet og rengjøring i morgen (vi får se på det…)

Nå vil jeg på Meny å handle noe godt til kvelden. Tenkte kanskje på en biff jeg,….og et lite “ettermiddagsglass” med rødvin.

Det høres ut som en god plan for en god Lørdag <3

Åsså har jeg innmari lyst til å prøve ut disse potetskivene i muffinsformer. En video om disse har gått som en farsott på internett om dagen…

De ser gode og lettvinte ut 🙂

Kanskje det blir bilder til en søndagsblogg imorgen..

Nå er det iallefall ut av pysjbuksa og til butikken for å handle.

God fastelavenshelg og lørdag til dere 🙂

Fra Blomsterlise

 

 

#fredrikstadblomster #fredrikstad #hveteboller #fastelaven #fastelavensboller #amundsen #whittard #instanttea #helg #lørdag #mat #boller #fredrikstadsentrum #korksterrasse #gjærbakst #fastelavensøndag

Category: Mat
Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

4 thoughts on “Fastelavensbollekos en dag for tidlig.

  1. Har du fått inn te-pulveret allerede??? De bollene ser jo magiske ut, og kremen har jeg fått prøvesmake på messa, så den vet jeg er himmelsk ❤️❤️ Nyt kvelden! Klem fra meg

  2. Mie: Jaaaa, de har kommet alt Mie! Bollene var luftige og myke. Akkurat som de skal være og kremen smakte nyyydelig. Jeg prøvesmakte vel halve bollen med krem før jeg kom igang 🙂 🙂 God kveld til deg og 🙂 <3

  3. Mmmm… Du er flink du!!! Det så jo godt ut som vanlig. <3
    Her hadde jeg kjøpt inn alt jeg trengte til å lage de herligste fastelavensboller. Men de ingrediensene ligge fremdeles urørt...
    Men jeg har vært "sveise-hjelpe-jente i dag, og nå er jeg litt brannskadet, men 2 peonstøtter er ferdige. Og de blir SÅÅÅÅÅÅ fine! <3 Da får boller være boller, og brannskade være brannskade! Jeg er lykkelig okke som! :-))
    Klem til deg, flinke kjærring med stor K! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top