Mat

Vond dessert….og feil hårfarge….

..da blir jeg sur da!!

Og i dette tilfellet var det en syrlig og deilig sitrondessert som gikk fullstendig gæærnt….og glansvasken må ha vært feilmerket for her sitter jeg med kirsebærfarget hår….

Ikke la dere lure av bildet. Hadde den smakt like godt som den ser ut som, så hadde det vært flott.

Tidligere denne uken så jeg denne desserten på et bilde og jeg syns den så sååå frisk og god ut.

Med gjester tilbords igår bestemte jeg meg for å lage denne sitron-fromasj-ostekaken. Jeg elsker syrlige desserter og alt med smak av sitron må jo bare bli godt?

Jeg gidder ikke stresse selv om jeg skal ha gjester. Jeg liker å ha god tid til å forberede og lage maten, så i et lurt øyeblikk bestemte jeg meg for å lage denne fredag kveld. Selvfølgelig laget jeg en ekstra som jeg skulle innta som frokost lørdag morgen.

Gjett om skuffelsen var stor der jeg satt med kaffekopp og fridag foran meg! Jeg må jo ha bommet fullstendig på melismengden…. Ikke mye syrlig denne her.

Her hadde jeg brukt deilig Lemoncurd, sitronsaft, philadelpiaost, kremfløte og gud vet hva jeg ikke hadde oppi av goder…..


 

…og det eneste det smaker er vondt! Så de gikk rett i søppeldunken!

Heldigvis hadde jeg både fløte, kremost, rømme og gele i skuffer og skap..og den boksen med multer jeg aldri fikk spist i julen kom nå til nytte 🙂

Det var bare å hive seg rundt og lage ny ostekake med den oppskriften jeg kan! Kjeks og smeltet smør i blenderen. Piske krem, lage gele, piske kremost og lettrømme med litt melis….blande i multene og røre i sammen.

Opp i glass med kjeksen og helle på osteblandingen til slutt.

Som dere ser bak glassene har jeg laget smaksprøve (selv om jeg vet at denne oppskriften er bombesikker)

Men…., det ble jo ikke sitron da…! Jeg blir faktisk så irritert at jeg skal lage den på nytt. Bare for å få den akkurat sann som jeg trodde den skulle være. Jeg skal bare minske det søte kraftig og ta i litt mer sitronsaft, så tenker jeg den skal smake det jeg drømte om…. og mer til.

Uansett, så ble desserten god med multer også!

Så var det hårfargen da…… Jeg er helt sikker på at det stod “Brun” på pakken, men jeg har fått Kirsebærfarget hår!

Det ser ikke bra ut!

Jeg skal en tur til Sverige i dag, for å si det sann…..med lue…..for å kjøpe ny hårfarge 🙂

 

God søndag til dere 🙂 hilsen en småamper Blomsterlise 😉

 

(min søndag er ikke fin, forøvrig. Merkelig egentlig, når den var såpass artig i går…. 😉 )

 

Category: Mat
Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

9 thoughts on “Vond dessert….og feil hårfarge….

  1. He-he-he… Etter den søte kløa, kommer den sure svia… :-))
    Desserten smakte helt fortreffelig, som for øvrig både forretten og middagen også gjorde. Og så synes jeg du er pen på håret jeg Lise. Du kler kirsebær du… 🙂
    Kyss og klem

  2. Ja, sånn kan det gå. Jeg liker også sånn med sitron, men det har jeg sjelden laget selv. Ikke alle oppskrifter er perfekte, og da må man fikse litt selv. Neste gang blir det nok bra, både dessert og hårfarge! Lykke til!

  3. natheless: Ja, jeg gir meg ikke på den! Skal få den til å smake like godt som den ser ut 😉
    Elsker kaker og desserter med smak av syrlig sitron 🙂
    Og hårfargen…, huff….der må jeg ha blingset helt i farten 😉 😉
    God uke til deg 🙂
    Hilsen Lise

  4. Huset på landet: Ja, huff…
    Godt det er mandag og hverdag igjen… Hyggelig med helg…men jøss så slitsomt også 😉
    Takk for hyggelig kveld med dere (som alltid) 🙂
    ….godt det var mørkt med dunkel belysning når du så meg…ikke like lekkert i dagslys skal jeg si deg 😉
    Men det skal ordnes idag 🙂
    God uke til deg!

    Klemmer i fleng

  5. stavangerinmyheart: Ja, ble litt ekstra hektisk men det gikk jo bra da…og desserten skal lages på nytt helt til den blir like god som den så ut på bildet 🙂 Ble ingen handletur igår…så det må fikses idag 🙂
    Fin uke til deg 🙂

    Hilsen Lise

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top