For en dag!!!

Endelig kom det en vårdag med sol og varme jeg kunne nyte uten å fryse fingrene av meg!

Med pledd, Rolf og solen som varmet har jeg bare brukt søndagen til å sitte med rompa i en stol!

Mens Rolfer`n har byttet plass vekselsvis mellom fanget mitt og to-seteren har jeg levd meg inn i Harry Hole`s verden.

Boka jeg egentlig skulle lese i påsken…. Skulle bare lese et par sider for å se hva jeg kunne glede meg til (akkurat som Harry noen gang har skuffet?)

Litt over gjennomsnittet spennende, så det ble helt umulig å legge den fra meg.

Det har blitt bakt pølsebrød og grillet. Årets første grillmat.

Som alltid smaker godt og ender med forspisning. Det er de forbaskede “ventepølsene” som alltid smaker altfor godt!! Idag har jeg ingen annen unnskyldning heller, da hele grillmenyen bestod av…….pølser…..pølser…og pølser….Pølse med brød, hjemmelaget dressing og rå løk, pølse med brød, dressing og sprø løk, pølse med brød, guacamole og rå løk…og ketchup og søtsterk sennep selvfølgelig…

Stemødrene er blitt plassert i gokroken og tulipanløkene jeg satte i høst er nå snart å se over pottekanten. Det er faktisk veldig hyggelig å se spirer og grønne skudd titte opp av jordskorpa. 

Hønepønene er både snakkesalige og selskapssyke etter uker og måneder uten sol og liv i hagen…..

Jeg tror jaggu jeg fikk litt farge i fjeset også jeg…om ikke akkurat brun, så ble jeg litt “rødmusset”

Om det var sola eller vina er usikkert, men jeg føler meg ihvertfall fornøyd med fridagen……

…uten at jeg fikk gjort noe som helst fornuftig…

…annet enn å slappe av, som i og for seg er fornuftig nok :)..og kvalitetstid med Rolf da 😉

Nå er det neste sommer og Hotell Halcyon før ny uke. Forhåpentligvis med deilig temperatur, uten sur og kald vind!

God søndagskveld!

 

Hilsen Blomsterlise 🙂

 

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top