Sol ute, Sol inne…

..sol i hjertet, sol i sinnet, Ååhh hvor den skinner…nynner jeg inni meg nå 🙂

Åsså på en fridag, a mårr!  Da er det en ekstra bonus føler jeg.

Hybelkaninene som virvler rundt i lyset fra solstrålene skal få leve en ekstra dag, det skal også vinduene som skriker etter en vask når solen skinner på de. Man skal vel ikke vaske vinduer i solskinn?

Jeg gleder meg til å kjenne litt ordentlig vårvarme uten den isende kalde vinden.

Ifjor rakk “vi” lissom aldri å spyle den plattingen for grønske og skitt. Livsfarlig, når den viste seg å være rene skøytebanen i regnvær.

Altså, vi skulle egentlig gjøre det men så kom det et par flotte, varme solrike dager og da var det gjort. Da var jeg til med planter og hagegrupper. Skulle bare ordne til et lite, hyggelig hjørne, men du vet…..det bygde på seg raskere enn Henrik rakk å sette i stikkontakta til høytrykkspyler`n.

Og når han først skulle begynne, så virka den ikke…..

Men i år……..i år har han kjøpt ny….og dere vet….menn med nytt verktøy…..da er de raske da!

Så når jeg kom hjem fra jobb i går var han allerede halvferdig. Heldigvis hadde han begynt i den enden hvor jeg gjerne vil ha frem en liten hagegruppe…..kanskje en liten blomst….eller to….

Mens han tar resten idag kan jeg fjerne litt kvist og kvast i blomsterbedene. Og så…..så skal jeg sette meg til med pledd, bok og pappkartongen min 🙂

Seeeee, så flink han er!! Den mannen altså! Idag skal jeg skryte masse av han! Det får han nemlig ekstra arbeidslyst av! Jeg kjenner`n godt vet du… Mer jeg skryter, jo mer gjør han! Så jeg skal skryte og rose han i hele dag….. Han har nevnt at han skal olje inn plattingen i år også. Det må jo skje snart for ellers har jeg plantet og plassert ting og tang på hele området….og da blir det ikke gjort, vet du…

Idag skal jeg plante litt stemor i potter. Tenk, jeg har solgt disse i over 20 år uten å faktisk se hvor bedårende vakre de er!

Ja altså, jeg har alltid syns at de er pene, men i år har jeg bare lagt min elsk fullstendig på de! Har du sett noe så pent? Og de finnes i de vakreste farger!

Snille som dagen er lang og dessuten tåler de disse skumle minusgradene vi fortsatt kan få om natten. De jeg plantet på trappa tidlig i mars fikk seg et par netter ned i minus 8 grader…men er “like blide” for det! Hmmmm, undervurdert blomst fra min side. Når sommeren og varmen kommer trives de ikke like godt. Da klipper jeg de gjerne ned og plasserer de et sted hvor det er mye skygge. Så har jeg pene blomster igjen når høsten og kjølige dager kommer tilbake, men huff…det orker vi ikke tenke på nå. Nå tar vi våren først!

Har du sett så vakre????

Dessuten så er de supervakre å pynte mat eller kaker med….

Nå skal jeg slenge i vei en deig til pølserundstykker. Planen er å grille pølser senere idag…så sant sola holder seg fremme da. Skulle det bli kaldt så ender de i stekepanna inne.

Kanskje blir det en oppdatering senere ikveld?

Nyt dagen, solen og varmen!!!

Vårklem (endelig) fra meg 😉 Blomsterlise

Sol ute, sol inne Sol i hjertet, sol i sinnet……. Sol bare sol!

 

#vår #hage #sol #violer #stemor #fredrikstad #fredrikstadblomster #kjølshunn

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

2 thoughts on “Sol ute, Sol inne…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top