Varmende bilder og minner…

Noe av det beste jeg vet er å se på gamle feriebilder.

På denne tiden har vi ofte vært i Thailand. 5 eller var det kanskje 6 år på rad. Så gjett hva som kommer opp som minner på Facebook hver eneste dag på denne tiden av året?

Jeg lever meg inn i feriebildene uansett hvem sin ferie det er, jeg.

Hva er vel bedre enn å se på gamle bilder og minner? Lett å kjenne følelsen av varmen, vannet, blå himmel, de eksotiske luktene av krydder, smakene…. Ja, listen er lang.

Første gang vi reiste til Thailand hadde vinteren vært lang og iskald her hjemme. Mener bestemt den kom i slutten av oktober med sine elendige minusgrader (som de fleste vet hvor mye jeg misliker nå) Da bestilte jeg tur, ringte Henrik og sa: “Kan du få fri fra jobben, så drar vi imorgen”

Det kunne han….så da dro vi da…

…til “Smilets land”. Og det skal de ha; maken til vennlige og vakre mennesker tvers igjennom skal man lete lenge etter.

Fra bitende kulde midt i Februar… inn på et fly og ut igjen på morgenen etter…

Åååhhh, det var deilig det….

Har du sett på maken til kunstverk?? Ikke meg altså.., jeg er riktignok “noe for meg selv” (som Henrik sier) ..men kanskje ikke akkurat et kunstverk.

 Jeg mener selvfølgelig denne drinken… 

Mai Tai servert i ananas pyntet med frukt og vakre orkideer. Orkideene tok jeg selvfølgelig med tilbake på hotellrommet og la i vann i badekaret.. Det ble en del orkideer som fløt rundt i det badekaret etterhvert…

Sol, strand, solbrente skuldre og drink i en ananas… mens venner sendte daglige oppdateringer på vinterhelvete hjemme…. Kan man ha det bedre i Februar?

Dette bildet er fra den siste gangen vi var her. Samme strand men den gamle restauranten var revet og en ny var bygget. Her har Kristian vært å kjøpt smoothies til alle massasjedamene som holdt til på stranden. 

Apropos massasje…disse damene elsket når Kristian og Bastian kom for daglig massasje. Små hårløse og myke kropper som ikke krevde så stor anstrengelse. Var det flere ledige damer på en gang så masserte de dem alle sammen. Guttene tror jo de fikk massasje, men det gjorde de ikke. De ble bare klødd, kilt og strøket i håret og dulla med helt de sovnet…så fikk de litt håndkler over seg og lå på sengen og sov en times tid i bua hos damene…

Beklager veldig dårlig kvalitet på dette bildet, men det var det eneste jeg fant i farten.

Det første året reiste vi ned og tilbragte ferien med venner som allerede kjente stedet. De tok oss med på flere av de kjente turistøyene The Beach, Racha Island, Freedom Beach og sikkert noen flere. Been there, done that! Det holder med en gang på disse stedene. Vi var på elefantriding (uff, hvor eksotisk og spennende jeg trodde det skulle bli, syns jeg det var en grusom opplevelse.Den lyden når de slo elefantene i panna….uff uff og huff!.

Denne kosingen av en elefant derimot bodde rett ved siden av oss. Han ble vi godt kjent med etterhvert. Han kom med eieren sin en ung gutt, ned på stranden hver eneste dag. De badet sammen i flere timer og det var ikke vanskelig å se at dette var en elefant som ble behandlet kjærlig og omsorgsfullt.


Jeg kan nesten føle ettermiddagsvarmen på dette bildet. Den deilige varmen som du kan sovne i…den som ikke steker eller tar pusten fra deg, men bare varmer deg helt til du blir døsig og kanskje sovner en halvtime…zzz

Året etter eller gang nr 2 bestilte vi charter. Guttene var fortsatt små og meget aktive. Derfor ble det hotell med bassengområder og litt bolteplass.

Se så små og nuskelige <3

Det var imidlertid på denne turen at vi fant vår drømmestrand og paradis. Akkurat sånn som du ser på bilder i reisekatalogen. Strand med noen få solsenger, nesten ingen turister, en åpen bambusrestaurant med stråtak, ingen bananbåter eller vannscootere men med strandgutter som klatret opp og hentet ferske kokosnøtter til deg…

Tri Trang Beach heter det der. 5 minutters Tuk-tuk kjøring fra Patong.. I enden av stranden ligger det 2 hotell. Det ene er veldig lite og har kun 6 eller kanskje var det 8 rom.

Etter å ha tatt med oss navnet på dette hotellet hjem, var det bare å bestille nye tur til dette stedet året etter…og året etter det igjen.

Her fra verandaen vår…

Alle strandbildene dere ser er fra det samme stedet. 
De fire siste gangene vi var her bestilte vi kun flyseter og ordnet med hotell selv. Da var vi litt på dette stedet, litt på Phi Phi og tilbake hit igjen.

Jeg er syns det er kjempeflott på Phi Phi. Litt mye mennesker, men inne i lagunen som vi har vært er det helt fantastisk nydelig.

Hotellet vi alltid bruker der heter phi phi island cabana hotel. Stort hotell som er litt slitt, men beliggenheten er helt fantastisk.

Her fra stranden inne i lagunen.

Og her fra bassengområdet. Med utsikt til bassenget den ene veien og til lagunen den andre veien.

Vi har vært i Karon, på Kata, i Kaoh Lak, men vårt favorittsted er Tri Trang. Den lille stranden som fortsatt har dette eksotiske preget uten for mye turisme og som sagt tar det 5 minutter med drosje så er du inne i maset av Patong med barer, høy musikk, shopping, apekatter som blir plassert på hodet ditt, gateselgere og all mulig mas du blir glad for å forlate igjen etter et par timer. Tilbake til vårt eget paradis Tri Trang.

Hotellet (hvis vi kan kalle det det) heter At Zea Hotel Tri Trang Beach.

Det siste bildet er “minnet” som dukket opp på Facebook i dag……. det var da jeg fikk lyst til å gå inn å se på gamle feriebilder. Tenker det er flere enn meg som liker å mimre tilbake på fine turer dere har vært på.

Men som sagt, jeg drømmer meg gjerne bort i andres feriebilder også. Tror dagen idag skal tilbringes med flere gamle bilder og minner.

Og kanskje det blir litt bollebaking innimellom. Det er jo tross alt Fastelaven.

Det høres ut som en god søndagsplan syns jeg 🙂

 

God søndag til dere…enten dere er her hjemme eller i varmen <3

Klem fra Blomsterlise

#thailand #ferie #reise #fredrikstad #tritrang #atzeahotel #tritrangbeach

 

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

4 thoughts on “Varmende bilder og minner…

  1. Åååå… Så herlige bilder da. <3
    Kunne smakt med noen dager i sol og varme nå. Men det kan jeg ikke, så da får jeg heller kose meg med dine deilige bilder.
    Kos deg med søndag og bollebaking!
    Klem

  2. Huset på landet: Åh ja, det kunne det. Vi får heller vente på sol og varme her Linemor <3 så vi kan komme oss ut... men det er lovå drømme seg bort i gamle bilder og minner da 🙂 Det varmer det og!
    God helg til deg <3
    Klem klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top