Kunne jeg valgt bare en årstid…..

…hadde jeg definitivt valgt våren!!

Dette er den beste vinteren noensinne! Minimalt med snø, is og kulde…slaps og elendighet…hittil.

Jeg er så absolutt glad i sommeren, men blir det for varmt så er det gæærnt og!

Våren derimot….. med sine lyse dager, tørre asfalt, fuglekvitter, gress som begynner å bli grønt og løkblomstene som titter frem.

Utålmodig som jeg er klarer jeg aldri å vente til den sikre temperaturen er her og faren for nattefrost er over.

Neida, ved den første varme vårdagen rydder jeg frem bord og stoler, puter og pledd.Frem med grillen og på med pølsene! Rigger meg til i en krok med bok, pledd og lar solen varme meg mens jeg planlegger blomsterslag og farger i potter og bed.Gjerne med et glass vin bare for å feire at endelig…, endelig har våren kommet.. for å bli! 

Bombesikker på at været bare skal fortsette i positiv utvikling…altså varmere og varmere for hver dag…. Flere enn en gang har jeg våknet opp til sjokket med snøbelagte puter, pledd og blomsterurner……. At jeg aldri lærer……

Her i gården står det nye (les: gamle) bord, baljer og krakker i alle regnbuens farger og venter på å få komme til sin rett..

…kjære all verden som jeg gleder meg!!!

Jeg har altså fått disse fire fargerike krakkene, et blått bord, en liten trapp og en blå hylle. Heldige meg! (Tenk, jeg tror de hadde tenkt å kaste det)

Jeg føler nesten sola som varmer bare ved synet av de….og lurer veldig på hvilke blomster som skal få pryde hver og en av de fargerike krakkene?

Uansett skal de få hver sin hedersplass i hvert sitt miljø her i den lille hagen vår. Først tenker jeg det blir noen yndige små fioler og tusenfryd som tåler litt nattefrost….før det blir litt større og mer robuste sommerplanter.

Den gule krakken er jeg nesten helt sikker på skal ende opp her nede hos hønene. Her er mitt lille “Bohemske”hjørne med masse farger og resteplass for slitne planter…. Med naturlig gjødsel fra hønene, er det utrolig hva som kommer seg etter et rekreasjonsopphold i dette bedet 😉

De andre småmøblene skal nok også få sin plass, men foreløpig er det uvisst akkurat hvor.

Det løser seg selv når tiden kommer. Heldigvis har jeg et relativt avslappet forhold til oppbygging av miljøene rundt omkring i hagen.

Det viktigste for meg er FARGER og FRODIGHET! Det skal være fargerikt og det skal være frodig! Litt” Christine Koht-aktig”..hvis du skjønner?

Urteavdelingen skal definitivt utvides. Jeg skal plante masse urter OG jeg skal bli enda flinkere til å bruke av de 🙂

Dette bildet er tatt denne uken og som dere ser… Timianen er nesten like fin. Den brukte jeg av senest fredag.

Foreløpig har det vært bare brunt og grått…….

og jeg sier som Ari: Trist som faen! I går og i dag har det kommet litt snø…og enda litt mer må vi nok kanskje regne med…

…men snart…om bare noen få uker, kan jeg jeg virkelig begynne å planlegge for fullt.

Forhåpentligvis får vi en tidlig og varm vår.

Frem til det er det lov å drømme seg bort litt med bilder og minner fra forrige sommer….

Vakre fioler har fått flytte inn i et par veldig gamle sko…..

Kveldsavdelingen…det er her vi sitter for å få de siste solstrålene på kveldene….

Og her hos hønene og turtelduene <3 <3

Og jada, ..jeg vet at det antagelig vil komme litt vinter. Noe annet ville vært helt merkelig.Nå er det februar og det spås at det skal bli kaldere, men denne måneden er kort så jeg tenker heller at snart er det mars….en skummel måned som kan veksle mellom den varmeste vår til den sureste vinter…., men uansett så nærmer våren seg for hver dag som går og…….JEG GLEDER MEG <3

 

#vår #hage #blomster #høner #hønerihagen #kjølshunn #blomsterlise #blomsterliseblogg #fredrikstadblomster #brahma #brahmahøner #uterom 

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

2 thoughts on “Kunne jeg valgt bare en årstid…..

  1. Åååå… Jeg gleder meg jeg også! Men siden jeg også vet at vi må gjennom noen måneder med vinter først, får jeg gjøre det beste ut av det. Se på bildene fra i fjor og legge planer for året som kommer. Ikke det at jeg er så flink til å følge dem, men morsomt er det i hvert fall. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top