I all min høye prakt…

…og barnslige glede står jeg her midt mellom to tårn av noen Eføy og bare verker etter å begynne plantesesongen!

Nå er det nok venting! Maken til kald vår kan jeg ikke huske det har vært… noensinne!

Joda, det har nok vært en kald vår tidligere også…, men jeg er nå engang skrudd sammen uten et snev av tålmodighet! Så når kalenderen sier vår!!!….så vil jeg ha vår!…. og varme!

Nå venter jeg uansett ikke en eneste dag lenger. Nå begynner jeg!

Jeg kan kjenne at jeg skriver aggressivt nå. Jeg hamrer litt løs på tastaturet og jeg strør om meg med utropstegn!

Det er tegn på at jeg er utålmodig….spør dere Henrik vil han garantert svare tre bokstaver:… P-M-S! (men det er svaret hans hver gang jeg er irritabel og utålmodig…flere som kjenner seg igjen på den, tenker jeg…?)

Så hva har jeg bedrevet tiden med i Påska?? Næææææh…, spist Marsipan som jeg egentlig ikke trodde jeg likte!

Tenk at jeg nesten skulle fylle femogførr før jeg skjønte hvilket gourmetprodukt Kolibrieggene fra Nidar er?????

Her fikk jeg besøk tidlig i mars og blant gaver lå det en pose med Kolibriegg….”Kan dere bare ta med dere hjem igjen sa jeg, iiiiiiingen her i huset som spiser det! Aldri likt det! Syns ikke noe om det! Kommer aldri til å like det!” (ærlig som få, men der og da var det heeelt sant)

Giveren syns det var helt greit og ble veldig glad for å få gaven i retur, men tror dere ikke posen ble gjenglemt allikevel…..og i nøden spiser fanden fluer, som vi alle vet…

Så når sukkersuget meldte seg og ingenting annet var å oppdrive, åpnet jeg motvillig Kolibrieggposen med et grin på nesen…..og tenkte at “ja ja….”

Herre min hatt, noe så deilig!!! Tenk at jeg har gått glipp av dette i alle år??? 

Jeg har trykka i meg uante mengder med marsipan…

Det første jeg har gjort når jeg har stått opp, er å gå i skuffen for å hente meg marsipan til frokostkaffen….til alle de 4 koppene jeg drikker før resten av bermen våkner til liv…. I skuffen har det sett det slik ut…

… I en periode lå det 14….poser der… og ja.., JEG har spist de alle. Grrrrmph…!

Så det eneste fornuftige har vært å iføre meg treningstøy, ta med Rolf og pelle meg ut i skauen for å gå fort…fort av meg alle de kaloriene jeg har mumset på meg hver eneste dag. For det er jo ikke bare marsipan som har gått ned på høykant. Neida, her har det blitt spist biff, lam, sjokoladekake, hvetebakst og for ikke å glemme egg&bacon til hver bidige frokost……
Nei, nå er det bare å ta grep…og skjerpe seg!!!
Alle de fornuftige planene som skulle utføres i fridagene… Det skulle vaskes, ryddes, kastes, sorteres, plantes. Kjelleren skulle ryddes…og ja, gud vet hva jeg skulle utføre på de 4 fridagene. Istedet ble det lest bok, bakt, spist mat og snop og drukket rødvin 🙂

Henrik derimot har vært flink da…, så noe har vi fått gjort. Han har vasket plattingen, hellene og skiferen…. (han blir så slapp av meg når jeg sier vi har fått gjort….men jeg føler faktisk at jeg har tatt stor del av det…det er jo jeg som har bestemt at han skulle gjøre det…dermed i aller høyeste grad et vi… Skjønner???)

Har du sett for en forskjell?? Når sant skal sies så har vi jo ikke gjort dette på flere år-og det er min skyld! For så fort goværet kommer så begynner jeg å plante i krukker og kar….og brått så er det for fullt til å få vasket. Så kommer sommeren, høsten…og jeg sier at neste år…, neste år så må vi gjøre det…!

Så fikk han oljet plattingen. Det skal han få æren av selv. (Selv om det var jeg som ba han kjøpe olje så han skulle få oljet)

Denne markisen var det jeg som stod for….noe grønske kan du si….men nå er også den gullende ren.

Det eneste som mangler er LITT VARME!!!! Hvor i all verden blir det av våren????

I dag skal Henrik avgårde på en sånn “guttegreie” Skytestevne i Indre et eller annet sted…

Så akkurat nå har jeg satt en loff til heving. Den har jeg fylt med pesto, fetaost og spekeskinke. Mens den hever en time tar jeg og Rolf en skogstur. Uvisst om det er jeg som lufter Rolf eller om det er han som lufter meg, men vi har godt av det begge to 🙂

Resten av dagen skal tilbringes ute..med varmt tøy (jeg har jakke med varmekabler i…) og disse prakteksemplarene av noen eføy skal plantes og surres av pinner, før jeg surrer de på et nytt sted….

Fortsatt er det grått og trist her i hagen, men snart….snart skal det bli farger, sol og sommer igjen..

Jeg har trua!!!!

Og damer husk dette….at bak enhver flott og flink mann….står det en enda flottere og flinkere dame!!!! (hvertfall minst like flott og flink!)

God søndag :)))))))

 

Klem fra meg Blomsterlise

 

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top