Alderdomstegn….

Jeg har blitt gammel, jeg….

Jeg har begynt å leke med tanken på Bobil ferie!!!

Det hadde jeg aldri i min villeste fantasi noen gang trodd!

Kjære allverden, ikke et gæærnt ord om bobil eller om folk som har bobil, altså….men det ville aldri funket for meg…eller oss da!

Ferie, kanskje med regn og atter regn eller sol og uutholdelig varme mens man kjører mil etter mil….. Full av negativitet for den type ferie, har jeg tenkt at det må være for eldre folk med altfor god tid…og tyskerer da…

Alderdomstegnene har imidlertid kommet å tatt meg med brask og bram! Jeg kan nevne noen få… 

…som at jeg en eller annen gang begynte å foretrekke krokanis fremfor sjokoladeis….eller soft-is med krokanstrøssel istedet for sjokoladepulver eller tutti-frutti…

Jeg har jobbet på gatekjøkken, jeg…, så jeg vet at de fleste under 30 år ikke velger krokan som smakstilsetning.Der kom de fra gamlehjemmet like i nærheten, for å kjøpe krokanis. Med eller uten tenner så var det kun ekte krokan som gjaldt! Noen ville gjerne betale med servietter også… 

Nå har jeg fortsatt mine egne tenner i behold (takk og lov) og jeg vet godt at jeg ikke kan betale noe som helst med en sirlig brettet serviett, selv om jeg noen ganger føler meg  flere hundre år gammel og litt surrete.

Nyhetene på tv……. Åååh, som jeg kan huske hvor gørr kjedelig det var med 30 minutters stillhet når Dagsrevyen begynte! Hvem hadde vel interesse for en halv time med blod, krig, politikk, arbeidsledighet og annen elendighet hver eneste dag???? Og besteforeldre som “hysjet” på meg hver gang jeg hadde noe jeg ville si. (Jeg hadde ofte noe å si…ganske mye på hjerte hadde jeg faktisk……Alltid!) “Kan vi ikke bare få se på nyhetene? Så kan du få prate etterpå?” Høh….! Etterpå var det jo værmelding…

Hvem i allverden så på værmeldinga hvis ikke du var minst hundre år lissom????? 

Idag er det jeg som “hysjer” på ungene når nyhetene starter! Det er jeg som sier. “Kan vi ikke vær så snill å få se og høre på nyhetene a?”

OG……Hold på hatten……. Værmeldingen er jo noe av det viktigste å være oppdatert på!!!!

Jeg er sykelig opptatt av været og sjekker Yr opptil flere ganger hver dag 🙂 Takk og lov for Yr.no og internett.

Så var det Portvina da…! Jøyje meg, som jeg lo da en venn sa jeg måtte prøve Portvin til ost! Ha ha, Portvin og ost er for gamle folk! Meeen, nysgjerrig som jeg er på alt som er godt måtte det jo prøves….og det smakte jo nyyydelig! Så her er det nå alltid et en flaske Portvin i skapet 🙂

Ung eller gammel, prøv et glass Churchills Portvin sammen med noen ostebiter… Mmmmmm <3

Ja ja, det neste nå blir vel Sherry. 

Og som jeg har gjort narr av Henrik og hans lesebrille avhengighet. Han har revet sitt (allerede tynne) hår over hvor vanskelig det er å lese liten skrift. Gått fra å bruke lesebriller en gang i blant, til å bli fullstendig avhengig.

Jeg har smilt mitt mest sukkersøte mens jeg har mumlet:” Det er fordi du er gammel. Snart må du ha leselys og styrken på brillene må økes hvert år”

Jada såhh!.. Snakk om karma……..Klarer meg ikke et sekund uten jeg heller nå! Det er briller overalt. I veska, i bilen, på jobben, på do, i hagen…, ja til og med på hodet kan jeg til tider finne de! 

Og når vi først er i gang… Hva med Cabaret da?
Skjelvende Aspikgele fylt mrd frosne erter og reker? Det var det hvertfall bare folk over 100 år som spiste……!

Jeg simpelthen elsker det nå! Rosa dressing og fersk loff med smør som tilbehør, så er kveldsmaten rene selskapet 🙂

Men altså, mitt siste alderdomstegn (som jeg selv er bevisst på) er nå altså tanken om Bobilferie.

Italia er ett av landene jeg gjerne kunne tenke meg å sett mer av. Tenk så kjekt å bare kjørt fra sted til sted…eller bare blitt litt ekstra, hvis stedet du kommer til viser seg å være fantastisk. Ikke være avhengig av hotell, bookinger og tiden til innsjekking, men tatt det litt på sparket…Kanskje kjørt innom Rhindalen og smakt litt vin på et vinslott….på veien hjem…

Nei, skal ikke se bort ifra at jeg en dag poster et innlegg om Bobilferiens gleder. Når guttene har forlatt redet og ikke lenger kan egle, krangle og sloss i baksetet om hvem som har størst plass og hvem som er over på den andres side, “han sa og han gjorde……”

Som sagt så har jeg bare akkurat begynt å tenke tanken og jeg tror jeg kanskje trenger litt mer tid for at den skal modnes helt….

……så da er jeg kanskje ikke hundre år ennå allikevel da….

 

…men snart halveis og selv om jeg innimellom føler meg både gammel og grå, syns jeg det er bare deilig for hvert eneste år jeg kan plusse på!

Alternativet er jo så mye verre…..

 

Nyt dagen folkens…med eller uten ferie :)))

 

Klem fra Lise 🙂

 

 

 

 

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

4 thoughts on “Alderdomstegn….

  1. Hei, jeg må jo inn på bloggen din å se om det er. Noe nytt og vips så var det noen fine komentarer jeg er jo genrasjonen med både lesebriller og rekekabaret serverte det til mine voksne unger 47 og 44 år en lørdag på hytta, hyl for jo var komentaren mamma hvor gammel er du.,menjeg kan love deg at av to kabarer var det ikke smula igjen ,familien tok det hele så ikkke fortvil prøv neste gang med jentekveld. Bobil må jo være løsningen for deg og din bedere halvpart tenk deg med takgrind,alt du kan få med deg hjem av gammelt suvenir og noen gamle dører på taket .gleder meg til å høre om det var en gang en bobil og ei grønn dør på camping ha fortsatt en fin dag. Lyngbo

  2. Ha-ha-ha!!! Kjenner meg igjen her ja, men i tillegg må jeg ta med “gammal-mannslydene” som kommer hver gang jeg har sittet litt for lenge og skal reise meg opp, eller setter meg ned når jeg er sliten… De lydene var aldri der før…:-))

  3. Huset på landet: Sant det!Spesielt etter å ha sittet rolig en stund. Da er det mye “offing og auing”, Like greit å ikke sitte ned, men bare la maskineriet gå jevnt 😉 God kveld til deg og dine 🙂

    Klemmer

  4. Lyngbo: Hei ihjen og takk for alltid hyggelig kommentar! Ja, der kan de se at rekecabaret er godt! Tenk at det var en gang jeg ikke likte det. Vanskelig å forstå nå som jeg gafler innpå. Du, det med at jeg kan få med meg masse med bobil hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Kanskje den første turen får gå til Danmark på “loppis” Som en slags testtur 🙂 Det var jo lurt 🙂 🙂 Fortsatt fin fin uke til deg 🙂

    Klem fra meg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top