En haug med paller!

Tenk at jeg fikk lurt Henrik til å tro at det var myye viktigere med ny sittegruppe enn med båtpuss!

Vi hadde et elendig bord vi spiste ved her, men det var ikke en behagelig sitteplass og heller ikke pen.

(nå tenker vel kanskje noen “og nå syns ho det er pent? Med det rustne greine der?” Jepp, det syns jeg! Jeg elsker rust, jeg!)

Så i påvente av et drivhus i hagen (inni det skal jeg nemlig ha en sann ordentlig behagelig spiseplass) ble dette en billig og fin løsning.

Europaller, gammelt bølgeblekk, rester fra fjorårets husmaling, seilduk og plexiglass fra Biltema.

Billigere blir det vel ikke…..og jeg får mer til stæsj 😉

 

Nyydelig klematis som jeg har surret rundt en rusten kule.

Denne pallehaugen (30 stk, for å være nøyaktig) ble bygget sammen til en 4-seter og to 2-setere.

4 paller i høyden pluss ryggstøtte og bordet er to paller ved siden av hverandre og 5 i høyden.

Henrik skrur alle i sammen, så ingen blir vaklete eller vinglete…

Her mangler det noe i høyden…men slik var i allefall utgangspunktet..  Så ble det meste sprøytemalt….

Før det gamle bølgeblekket ble kappet i riktige lengder….

..og jeg fikk bort de skarpeste kantene…..Dere tror kanskje jeg pisker Henrik til å gjøre alt, men jeg må faktisk bidra innimellom jeg og….,( sier Henrik!)

Så var det å få på platene….

….og legge plexiglass på toppen av bordet….

Så langt…så godt, men fortsatt var fredagskvelden ung og det var mer å gjøre.

Staura skulle jo opp og mellom der skulle det en seilduk opp også.

Se på det fantastiske jern”tårnet” jeg fikk i bursdagsgave! Trenger ikke å reise til Paris, jeg. Vi har jo vårt eget Eiffeltårn i hagen 🙂

Rundt tårnet har jeg plantet villvin (som får fantastiske farger på høsten) og klatreroser. I midten plantet jeg litt Hostablader som blir en stor rund tue, med tid og stunder.

Her har seilduken blitt festet og lysslyngen er tent. Da er det bare for meg å starte puteplassering og planting!

Sommeren begynner sjeldent ordentlig før St.hans, så målet mitt er å bli ferdig med planlagte gjøremål før det. Etter St.hans skal jeg bare nyte hagen, pusle litt rundt med noen bitte, bittesmå prosjekter 😉

Så da tenker jeg Henrik kan få fri (til å pusse båt) og jeg….jeg skal holde på ute så sant ikke regnet tar meg da 🙂 Det er litt lukejobbing på gang og det er greit å ta i overskyet vær. Det er bare så innmari kjedelig! Jeg har en stor bunke med Hage og matblader jeg ikke har lest (det har faktisk “hopa” seg opp siden jul….) Kanskje jeg heller skulle gjort det?

Også har vi lovet ungene grilling idag…uansett vær…

Skal vi se…. Ukeblader eller luking? Ukeblader…luking…? Spørs nok om ikke det blir ukeblader og kaffe i den nye gruppa dagen lang idag, ja 🙂

God søndag <3

Klem fra Blomsterlise 🙂

 

#sittegruppe #spiseplass #rust #bølgeblekk #europaller #diamantboring #seilduk #staur #korksterrasse #fredrikstadblomster #blomsterlise #blogg #sommer #hage #hønerihagen #brahma

 

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

6 thoughts on “En haug med paller!

  1. Så kult!!! Der kommer det nok til å bli mange hyggelige stunder. Jeg bøyer meg i støvet over din kreativitet. Og suger til meg inspirasjon.
    Kos deg med ukeblader og grilling. Her er det litt usikkerhet på hvordan dagen skal tilbringes. Skal jeg ha luke-dag? Blogge-dag? Rydde på låven-dag? Sitte i lysthuset med hageblader-dag? Stryke klær-dag?
    Ja, ja… Vi får se…
    Klemmer i fleng 🙂

  2. Huset på landet: 🙂 Tusen takk for skryt og ros 🙂 Og kan jeg få gitt deg inspirasjon….så værsegod 🙂 ! Og jeg hadde ikke lurt i det hele tatt på hva jeg hadde gjort i dag, om jeg var deg……… Lysthuset med hageblader selvfølgelig! 🙂 Kos deg du 🙂 Klemmer i fleng tilbake 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top