Vårlig bord til hyggelige anledninger.

Hva er vel hyggeligere enn å invitere til hyggelig lag?

Det må i såfall være å komme som gjest, til et pent dekket bord i sosialt godt selskap med god mat & drikke!

Anledninger finnes hele året igjennom være seg bursdag, dåp, konfirmasjon, jubileum, middag med gode venner, symøte eller kanskje et vorspiel med drikke og snacks, uansett er det alltid hyggelig med et pent pyntet bord.


I min jobb som blomsterdekoratør hjelper vi gjerne kundene våre med tips og ideer til hvordan de kan gjøre dette på forskjellige måter.

Greit for oss å vite er hva slags selskap det skal være, hvor mange gjester som kommer (lengde på bord), hva skal serveres (plass på bord) og litt av hva du har av service, glass, lysestaker, vaser osv…., jeg spør og jeg graver, men på den måten danner jeg meg et bilde av hvordan basisen ser ut… 

Mange sier at dette er noe de ikke kan eller klarer og noen tror det koster mye penger… jeg sier for noe tull..til alt, og viser villig vekk med både farger, forklaringer og tegninger.

Her er hvordan jeg pyntet bordet på Lørdag. Jeg brukte blomster for 298 kr, 4 stk lys fra Ester&Erik 116 kr, te-lys og ellers masse gammelt jeg finner i skuffer og skap. Heng med…trinn for trinn….

Først rydder jeg bordet for absolutt alt!

SONY DSC

Velg duk, løper, brikker eller gjør som meg… 2 stk kjøkkenhåndkler i lin.

Jeg skal ha venninner på god mat og drikke, så “brikkene” legges på i litt “skrukkete” stil.

Så plukker jeg frem det jeg har av små vaser, glass som kan brukes som vaser, te-lysglass, lysestaker og noen mini-blomsterpotter.

SONY DSC

Jeg har 10 stk lavendelfargede svibler og 2 potter med blå perleblomster som jeg skal bruke.

De nydelige vårgrønne skålene dere ser på bilde er egentlig små blomsterpotter. Jeg har tenkt å bruke 2 til te-lys og 2 til servering av parmesanships. Se hva dere har i skap og kjeller. Det er ofte gjenstander kan brukes på flere måter.


Er de ikke vakre disse fylte blå sviblene? Det var disse jeg forelsket meg i, og som gjorde utslaget for fargevalget sammen med grønt denne kvelden.

Dessuten er det nyydelige vårfarger som passer perfekt til de grønne spirende perleblomstene.


Her har jeg satt en og en i vaser, renset løken for jord og skyllet røttene. Noen setter jeg i minivaser (her kan du bruke små snapseglass), en løk skal brukes på servietten og resten bare legger jeg rundt på bordet…(jeg tror jeg brukte 5 forskjellige typer småvaser (så alt må ikke være likt)

men jeg holder meg i ca midten av bordet, dog ikke en helt rett linje. Det blir for stramt for min kveld denne gangen.

SONY DSC

Så setter jeg på tallerkener, glass og bestikk…..

Servietter og lys i staker.

SONY DSC

Bretter linservietter, binder en hampetråd rundt og stikker en perleblomstløk under tråden.

Her ser dere blomsterpottene som jeg nå har brukt som “snacksskåler”. Brunt matpapir (fordi jeg syns det er fint) med parmesanships. De blå minipottene som denne kvelden brukes til te-lys, har tidligere blitt brukt til porsjonsmat på tallerken (dressing, coleslow og saus) det eneste jeg ikke har brukt de til enda…er….blomster.. 😉

Alle lys er tent, maten begynner å bli klar, gjestene ventes hvert øyeblikk….

Da var det klart, gjestene har satt seg og festen kan begynne. Mange timer ved bordet, skravlings og mye latter.

Håper dere fikk noen tips og ideer til neste gang det er din tur til å pynte bord og at du fikk lyst til å prøve deg…om du fortsatt ikke vil gjøre det selv…,så fortvil ikke 🙂

Vi hjelper deg mer enn gjerne! Det er tross alt derfor det finnes faghandlere! Vi elsker å hjelpe kundene våre med løsninger uansett anledning!

Klassisk, kreativt, røft, tøft, enkelt eller stilfullt…vi tar gjerne en utfordring!

Velkommen <3

 

Klem fra Blomsterlise <3

 

#fredrikstadblomster #selskap #borddekking #pyntbord #edelweiss #blomster #perleblomster #muscari #svibler #hyacinter #mat #ester&erik #fredrikstad #fredrikstadsentrum #interflora #interfloranorge #faghandel #affari

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top