Når man(nen) blir syk.

Her i huset har det vært full sykdomsuke.

Først var det barna, så ble jeg syk og selvfølgelig fulgte Henrik hakk i hæl.

Det er klart at Henrik ble myye hardere angrepet enn oss andre…. Smertene hans var nok både vondere og feberen hans høyere enn hos oss 😉

Stuebordet som vanligvis pyntes opp med blomster og levende lys har denne uken vært stappfull av Paracet, Cleenex, hostesaft i alle varianter, halstabletter, tekopper og vannglass.

Matlysten har ikke vært på topp og lettvinte løsninger som pølser, kylling og loff har vært meget anstrengende å utføre..

At det går an å bli så sliten og utmattet av å rulle en grillpølse i en stekepanne?

Hele huset bærer preg av lavt energinivå. Vaskerommet er fullt, rot på kjøkken, rot i stua, til og med blomstene er tufsete og klare for utskiftning..

Jeg skjønner jeg er “i svime” når jeg står foran klesskapet (på soverommet) med en stabel med rene tallerkener og ikke skjønner om jeg skal plassere de i genserhylla eller i buksehylla…? Etter 5 minutters stirring går det opp for meg at de hører til på kjøkkenet….. Snakk om å være omtåka…..

Formen begynner å komme seg på fredagskvelden og matlysten kommer så smått tilbake.

Før jeg dro på jobb på Lørdag, satt jeg denne Rømertopf formen i ovnen og når jeg kom tilbake 10 timer senere var det klart:

Pulled Pork

SONY DSC

1 stk svinenakke som ble marinert over natten. Inn i stekeovn på 110 grader mens jeg dro på jobb og 10 timer senere mør og klar til å nytes.

(Mie: Du skal få en detaljert oppskrift av meg senere)

SONY DSC

Bakte stooore, luftige hamburgerbrød.

SONY DSC

..og fylte de med masse kjøtt (litt ost, salat og sticky BBQ saus)

SONY DSC

Serverte med hjemmelaget chips og coleslow….

Resten av helgen får brukes til å få tilbake form og farge i både hus og kropp.

Den feberen henger godt i kroppen og det er ikke mye som skal til før det blir både pust,  pes og svetteutbrudd….

I dag startet dagen med hvetebakst….boller med sukker og snurrer med makronfyll…

SONY DSC

…jeg har tatt meg et deilig bad med jordebær skumsåpe, nye ukeblader og te (på fersk ingefær, sitron og honning)

Resten av søndagen skal brukes til en god film, mere lesing og skal selvfølgelig tilbringes i pysjbuksa 🙂

Ja, og så skal jeg prøve meg på å lage Tyrkisk Børek med spinat og fetaost 🙂

 

Håper din helg har vært fin og sykdomsfri 🙂

Nyt søndagen og den deilige temperaturen ute,…eller inne 🙂

 

Forhåpentlig smittefri klem fra 

Blomsterlise

 

#fredrikstadblomster #pulledpork #hamburgerbrød #feber #januar #endeligmilderevær #hvetebakst #korksterrasse

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

3 thoughts on “Når man(nen) blir syk.

  1. Stakkars, stakkars Henrik! :-))
    Ja for som jeg skjønner det har han hatt det mye, mye verre enn deg! Så det var jammen fint at du ikke var så syk som han, så du kunne lage mat og stelle med resten av familien. :-))
    Håper dere alle er friske og raske igjen nå da. <3
    Og den maten så selvfølgelig god ut. Og med tanke på at jeg har spist blomkålsuppe til middag og kvelds så trenger jeg et stort glass vann for å veie opp for all siklingen her...
    Fortsatt FIN kveld til dere alle!
    Klem fra Line

  2. Huset på landet: “stakkars stakkars Henrik” ja….Hva med meg da????? Nei, heldigvis så er vi friske både 2-beinte og 4-beinte her nå. Men jøye meg som det har hengt i 🙂 Ja, godt at jeg ikke var sååå syk som han. He he 🙂 Sorry trege meg for å ikke svare raskere på hyggelig kommentar…men jeg er jo litt sann “skal bare”…..også går dagene… 🙂 God helg kjære ninnda mi 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top