Same procedure as every year….

Så ble det tur likevel!

2 søstre med hvert sitt barn. Nina og Madelen, jeg og Kristian.

Jada, tradisjoner er til for å holdes…..så London ble det.

Det ble sent fly ned på Lørdagskvelden etter jobb, så vi var ikke på hotellet før kl 02.00 natt til Søndag.

Med verdens sureste vind, 0 grader, regn og sludd var det bare å snøre på seg gode sko og knyte skjerfet godt fast, for ut å gå skulle vi.

Apropos gode sko…så var jeg rette rompa som feis… Jeg som prediker til alle om hvor viktig det var med gode sko valgte selv et par som ikke var riktig inngått.

Det gikk som det måtte gå det….

Endte med gnagsår så stort som en femkroning… Ja ja, 

Og med svære gnagsår var det desto viktigere med hyppige pauser på Puben

Fast base og møtested i Carnaby. Inn for å varme oss med en varm gløgg eller to….

….og noen ganger en kald øl også…..(eller to…)

Selv om det koker med folk i gatene så merker du det egentlig ikke. Det er bare en del av sjarmen og hører til i en storby.

Du går liksom bare der i din egen verden, med nesa i sky for å få med deg alt det pene glitrende…..

Her fra Carnaby, den hyggeligste gata syns nå jeg. Dessuten så er den bilfri…. For det skal jeg innrømme, at jeg er blitt litt skeptisk etter all terrorfaenskapet som skjer. Til å begynne var jeg litt sånn at: “Meg skal de ikke få skremme”, men for hver gang det skjer så blir jeg litt reddere for å ferdes der hvor det er store menneskemengder og storby i tillegg… Jeg tok litt forholdsregler denne gangen faktisk.

Gatene er så fint pyntet og med alle de fine engelske drosjene og de røde bussene er det et skue å gå ute når det blir mørkt.

Det ble selvfølgelig mye shopping, men Nina og jeg driver jo begge butikker så vi syns jo det er helt fantastisk med all inspirasjon vi får både av å se i butikkvinduer og hvordan de har vareplassering inne i butikkene. Må for all del ikke tro at en vare er plassert på sin plass ved en ren tilfeldighet.

Åååhh…..

.. jeg hadde hatt masse fint å vise dere på denne fronten, men det er kanskje ikke i alles interesse…?

Her er jeg hvertfall foran min absolutte favorittbutikk i London. Blomsterbutikken på Liberty. Altså bare en ren snittbutikk i utgangspartiet av varehuset Liberty…..Snakk om å jobbe inni kjølerommet…..

Uansett da, første hele dagen var jo en søndag og da stenger butikkene tidligere. Noe måtte vi jo finne på.

Så det ble en tur på Winter Wonderland. Var skeptisk til det og, jeg vet du (terror). Men jeg sier til meg selv at det går faktisk ikke an å tenke slik om alt og alle……selv om jeg gjør det likevel…. Må skjerpe meg altså…

Winter Wonderland viste seg fra en isende kald og sur side, men ikke verre enn at vi holdt ut noen timer og fikk hygget oss med både munker (små kaker som smaker pannekake), varm kakao, gluhwein, hamburger og bratwurst med sauerkraut :)))) De to yngste (altså ikke Nina eller meg, men barna) tok også en karusell…. Jeg ble mer enn svimmel bare av å se på….huff…..

En tur i akebakken derimot var mer enn nok “karusell” for meg (også jeg da, som elsket karuseller da jeg var ung… Jo større, høyere og raskere…jo bedre. Nei, tidene forandrer seg med åra ja…..er ganske sikker på at det er nok et alderdomstegn…

Så mye jeg kunne skrevet og fortalt, men jeg er i farta til å dra på jobb. Det åpner ikke før senere idag men det er nok av ting jeg måå få gjort før det. Så nå blir det litt “speeedblogging” her (det tror jeg er et helt nytt begrep jeg akkurat fant på i farta 🙂  )

Jeg kunne ha fortalt dere om Sketch besøket vårt….

…. (som ikke gikk helt etter planen….)

Tradisjon tro så bestiller jeg jo “Afternoon Champagne”, men med to “barn” som er meget kresne valgte jeg denne gangen at vi skulle bestille fra lunsjmenyen kl 15.00     Klokka tre lissom…. Da hadde vi jo allerede hatt en feiende flott pubtime (eller to….)

Altså, jeg måtte jo bare ta de med hit. De har jo ikke vært her før og jeg syns alle som er i London skal få med seg dette. For min del er det ikke sååå farlig. Jeg har vært her nok ganger nå.

Men eggtoalettene er noe helt for seg selv…med skogsmusikk…….

Kristian har jo hørt om dette så mange ganger, att……

..jeg måtte jo bare vise dem dette morsomme stedet. Om noen vil vite mer så er de på Instagram under navnet: Sketchlondon.

Det er absolutt ikke søstra mi og jeg som danser lykkelige i shopping & champagnerus ut fra Sketch her……..

…og hvertfall ikke meg som som hopper paradis ut døra……..

Men sånn er det fort gjort at det blir ved en sen lunsj altså…. 🙂

Og det er jo klart……at etter dette så går turen til Victoria Secret….. Jiiiisusss, er det mulig. Det er jo akkurat idet jeg entrer inngangspartiet at Champagnen virkelig gjør sitt inntog…

Slenger med noen bilder her…se for dere selv. Legg merke til benføring, uttrykk og hender på disse bildene. Mer tekst trengs ikke…

Hmmm, det er jeg som blir ekspedert her….lenendes over disken og beinet rett ut. Går ikke an vet du…..

Men jeg fikk kjøpt det jeg skulle da….

Og Kristian fikk spist …Fish&Chips som han ønsket seg……

Og de 3  !!!!…. tomme koffertene vi hadde med oss ned…….

kun iført toalettmappe og truseinnlegg…..som alltid til London…

…var selvfølgelig fullstappet da vi kom hjem….

Selv om vinden var sur og temperaturen var kald, hotellrommet til Nina og Madelen var forferdelig, frokostbuffeten var bedrøvelig (kun ifølge Nina), jeg ikke knøt skjerfet mitt ordentlig (ifølge Nina) og det antageligvis var en altfor sterk gløgg involvert (ifølge Nina)……… 

så hadde vi en fantastisk tur :))))

Min eldstemann kosa seg gløgg ihjel på tur med mora si…….

…og jeg fikk Londonturen min som tradisjon tro tilsier.

Dessuten når vi kjørte til flyplassen på vei hjem… Da skinte solen, gatene var tørre og vinden var stille…men da skulle vi jo hjem 😉

Da gjenstår det bare å ønske dere en god, nydelig og deilig 3.advent :)))

Neste søndag er det Julaften……

 

Vi hørs :)))

 

Klem Blomsterlise

 

 

 

#london #sketch #liberty #pub #jul

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top