Når katta er borte……

…rocker musefamilien i garasjen 🙂

Jeg samler på mye dritt og ræl jeg og altså, men den kællen min bare tar kaka!

Ikke en skrue skal kastes, alt kan komme til nytte og alt har en verdi…… Kjekt å ha, Henrik kan helt sikkert få brukt for det en vakker dag.

Det er en prøvelse altså….

Jeg og eldstemann i huset har mast og mast….og mast i hele sommer på om vi ikke snart kan få rydda den garasjen.

Men nei, det skulle vi ikke bry oss med….sa Henrik. Det skulle han gjøre. Vi kom bare til å kaste alt, så det skulle han ikke ha noe av!

Han skulle rydde før høsten kom…..sa han sikkert 10 ganger….

Så ja, det var det vi drev med mens Henrik var på jakt. Vi rydda!! Noe så inn i granskauen.

Vi kastet og kastet og ryddet og ryddet. Gud bedre, så deilig! Det er virkelig befriende at den kællen var så langt unna og containeren så nærme 😉

Sitt ned, trekk pusten dypt. Her kommer det…..

Har du sett??? All dritten samlet på en plass (ikke helt sant for kjelleren var jaggu full den og)

Det var bare å ringe containeruteleie og be dem sette klar container i gården her.

Gud forby om den kom før Henrik hadde dratt! Da ville han mest sannsynlig blitt hjemme.

Jeg sa ifra at den måtte komme etter 10.00 på fredag og at den måtte hentes før 12.00 på tirsdag.

(han dro tidlig på fredag og kom hjem sent på tirsdag)

Lørdag formiddag opprant med strålende sol. Perfekt ryddevær for eldstemann Kristian og meg.

Lekre fake solbriller og utgåtte Nokia telefoner…. Brillene ble kastet, men…

…den gamle Nokiatelefonen klarte jeg rett og slett ikke å kvitte meg med.

Båtsetene vi hadde i en båt for 15 år siden derimot……de havna rett i søpla. Hva skulle du med dette båtsetet Henrik????

Det er jo mye morro som dukker opp da. Ikke like lett å bare si “kast!” Jeg måtte virkelig stålsette meg og tenke at om jeg ikke har hatt bruk for den eller det de siste 5 årene så trenger vi den faktisk ikke. 

Disse for eksempel…… Vannski. Hva i all verden skal vi med de?? De har aldri blitt brukt og kommer mest sannsynlig aldri til å bli det heller.

Selv om jeg faktisk klarer å se det for meg…solbrun og slank suser jeg bortover vannflata så sjøsprøyten står…..Hmmm…det blir i et annet liv, gett…..

(Jeg har faktisk prøvd det en gang i mitt liv. Det tok meg vel hundre forsøk på å komme opp, rompa ville liksom ikke bli med. Når jeg først kom stående opp var det bare for å gå rett på tryne igjen. Den som har prøvd det, skjønner hva jeg mener…)

Uansett, de fikk bli! Syns jeg hadde hørt den kællen den dagen han oppdaget at de var blitt kastet….men sann mine ord…de kommer aldri til å bli brukt!

Når garasjen var ferdig var det bare å begynne på kjellerrommet. Der var det faktisk mest mitt rot.

Klær, gryter, kopper, kar, bilder, julepynt og gamle butikkpapirer ble kastet.

Tirsdag morgen så det slik ut. Den var full!

Så her har dere det såkalte “før” bildet……

Oooooog…., etterbildet! Rimelig fornøyd med at jeg nå kan ha bilen i garasjen når kulda setter inn. Jeg har jo motorvarmer og greier……

Så var det bare å vente på at Henrik skulle komme hjem og oppdage hva vi har drevet med da…..

Det tok ikke lang tid før han skjønte hva vi hadde gjort.

Til å begynne med gikk det overraskende greit…. “Jasså, dere har rydda, ja…”

Så begynte det. Ting han ikke fant. “Har du kastet? Du har vel ikke kastet? Håper ikke du har kastet?? Hvor er verktøyet mitt?”

Det er det som er noe dritt…at hver gang han ikke finner noe nå, så får vi skylda!

Men den skylda er vi villige til å ta, både Kristian og jeg 🙂

Jeg vet at det egentlig plager`n fælt…at han ikke vet hva vi har kastet.

Men som de sier …: Det du ikke vet har du ikke vondt av 😉

Jeg gleder meg til han skal spørre om jeg har sett vateret, hammeren eller metermålet. For jeg vet nemlig nå hvor det ligger 3 vater, 4 hammere og 4 metermål…..

De gamle, stygge “gode” skoa hans derimot….. Nei, de har jeg ikke sett…….!

 

God søndag 🙂

Hilsen Lise

 

 

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

2 thoughts on “Når katta er borte……

  1. Ha-ha-ha!!!!! Jeg må le altså!!! Dere er herlige.
    Men det er litt synd på Henrik. Og den “stakkars Henrik” går liksom igjen når jeg kommenterer kjenner jeg. :-)) Men ryddig og fint ble det.
    Fin søndag til dere.
    Klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top