Kaos fra ende til annen…..

Og det skal dere få en innføring i…., men først må jeg bare ha det på det rene med et par ting.

Først og fremst, dette innlegget kommer fordi jeg har lovet å si ifra/minne dere på at på Tirsdag kommer hageprogrammet vi er med i!

Det var litt av et par dager skal jeg si dere…., ingenting gikk som jeg hadde trodd, men det skal dere få et eget innlegg om når programmet er sendt så dere vet hva jeg snakker om. Altså det kommer litt mer mot slutten her, men først litt annet.

Jeg har ikke sluttet med bloggen, men det har vært en litt tøff tid (og er det fortsatt) siden vi solgte bygget og la ned butikken.

Jeg har jobbet med denne butikken i over 20 år og ofret både barselpermisjoner,barn, kæll (takk og lov for tålmodige Henrik) ferier, fritid og nattesøvn.

Det er noe som heter livsstil og det har min jobb jaggu vært. Jeg har elsket det, men også til tider vært mektig lei og sliten. Blomsterbransjen er og har aldri vært noe man jobber med for å bli rik…heldigvis har det heller aldri vært min drivkraft.

Men …., det jeg egentlig ville si var at etter å ha levd og åndet for noe i så mange år er det vanskelig å bare slutte og samtidig være fornøyd med det! På den ene siden er jeg kjempefornøyd med avgjørelsen og vet at det var sååå riktig… På den andre siden er jeg lei meg for at det jeg trodde på, jobbet så hardt for og var livet vårt i så mange år….ikke ble den finalen jeg håpet på.

Sååhh….nok om det. Dette kunne jeg sikkert skrevet og utbrodert i en evighet, men det har jeg ikke tenkt til.

Jeg går heller over til noe mye hyggeligere og det er at vi endelig har kommet igang med drivhuset her i hagen.

Det fører med seg mye greier, det!

(for dere som er litt sensitive for rot nå, bare får skrolle over noen sider…..)

Det kan faktisk være at de med skikkelig ordensans må ta seg en Paracet etter å ha sett disse bildene….

For fytte i rakker`n som det ser ut rundt oss!

Det er jo i utgangspunktet ikke store hageflekken, men når vi da tar 1/3 av den for å bygge et drivhus så blir det fort kaos…for det vil jo bare si at alle hagemøbler og potter, krukker og kar må plasseres et sted…og når ikke det er nok steder å plassere rælet på, så blir det rot.

Her er hagen, garasjen, loftstue og kjeller på garasjen fra før fylt opp med ting og tang fra alle år med butikk og det er ting jeg absolutt ikke vil kvitte meg med.

Ikke vet jeg hvor jeg skal ha alle greiene. Jeg bare vet at det er ting som jeg kanskje kan bruke som inventar i drivhuset, så det blir ingen kasting før jeg har innredet der 🙂 

Meeen, for at dere skal få se litt av hva vi (ja, altså les meg…for Henrik tar de tyngste løfta med drivhuset og da må jeg finne meg mine egne småprosjekter)

Dere husker pallegruppa. Den gruppa som bestod av 36 europaller….. (som jeg på “død og liv” skulle ha….sier Henrik)…

Den er borte…….

Istedet fant jeg ut at jeg ville ha et nytt området med heller…eller granitt da… som vi hadde nedgrodd i en sti i gressplen.

Så mens Henrik holdt på med grunnmuren på drivhuset begynte jeg med dette…

2 turer på fyllinga med paller, grave, jevne ut og legge ned stein.

Og etter å ha plassert alle 12, fylt på jord og fått de sånn “passe jevnt” så skulle jeg jo hatt gresset til å gro mellom de på et knips. Helst i går……

Tålmodighet Lise, tålmodighet………(ikke min sterkeste side som dere vet…)

Det ene fører med seg det andre, så selvfølgelig måtte flere av plantene flyttes. Grave de opp og grave de ned for så å fylle igjen hullene. Frem og tilbake…att og fram…… Og Henrik bare ser på meg mens han rister på hodet…..og tenker at nå har den kjærringa nesten gravd opp hele hageflekken…..

Men i motsetning til tidligere prosjekt så har jeg nå faktisk en plan på det……

Så da var det bare å flytte resten. Nemlig den deilige kveldssolavdelingen her…….

Den har nå blitt revet fra hverandre, men kun for å bli bygd opp på ny plass…

Her er jeg igang med “grunnmuren” eller 2 pallekarmer som den består av da……i pysjbukse 🙂

Så veldig mye mer kan jeg ikke gjøre for jorda må nemlig “sette seg”…kan du tenke deg noe så kjedelig som å vente på at jorda skal “sette seg”….sukk……

Men her skal altså stoler og bord opp når jorda altså har “satt seg” og gresset begynner å gro. For der hvor dette stod tidligere, blir det nå dør ut fra drivhuset. Jada, jeg tar bilder så dere skal få se…….

Og Rolf-Aage…. Han følger med så godt han bare kan…innimellom tuppelurene (han dupper fort av, den gutten)

Og når det blir for varmt som han syns det har vært de siste dagene, nyter han skyggen bak stolen……

Såååhhh…. da må jeg minne dere på programmet på NRK….Nå på tirsdag som kommer…

Kl 19.45…. Jeg skal se med hørselvern for stemmen min egner seg absolutt ikke på tv og dessuten med byens bredeste dialekt….nei, huff og huff….

Vi er sistemann ut i dette utrolig koselige, lærerike og nydelige programmet (det er et program etter oss, men det tror jeg er et med sammendrag av alle de som har vært)

Frem til jeg gir dere et lengre innlegg om dette vil jeg bare si at jeg tar av meg hatten for disse dyktige jentene.

Maken til arbeidsmaur som ofrer liv og helse for den riktige vinkelen og den rette “shooten” skal du se lenge etter!

Her er noen bilder fra 2 lange, glovarme og intense dager.

Med kjempefin musikk, gode tips fra en gartner…og en kokk som gir meg vann i munn er dette mitt favorittprogram!

Hagene de besøker er ikke bare “prydhager” men hager for alle. Og det er akkurat det en hage skal være!!

Gjenspeile folks personlighet, smak, kreativitet, interesse og ikke minst tid.

Men altså…. familien Kork (oss) ble nok en gang tatt litt (les: mye) på sengen …..

For dere som har sett på tidligere vet jo at hvert program har et navn…et sånn koselig som Rosehagen, Kysthagen….osv…. 

Du kan jo bare gjette hva vi heter…..?

Husk da …. NRK Tirsdag 19.45………….

 

……så får det bare briste eller bære……….

 

Frem til neste gang……Klem <3

 

 

 

#hagenmin #nrkhage #familienkork #korksterrasse #drivhus #hage #hagetv 

 

 

 

 

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

5 thoughts on “Kaos fra ende til annen…..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top