Små barn…små gleder….

Du vet når du får den meldingen på at pakken kan hentes….. Jeg får ikke hentet den fort nok.

Jeg gleder meg så veldig jeg da! Spenningen på hva som er i den pakken…..? Akkurat som om jeg ikke vet det….. Jeg har jo tross alt bestilt det selv.

Her ligger den altså…

Hva tror dere a? Nye sko? Ny genser?

Neida, på denne årstiden er det bare en ting som gjelder…..

Såutstyr, selvfølgelig 🙂

Og små poser med lykke. Jeg kjøper frø hele tiden. Uten tanke på at jeg ikke har plass til alt jeg ønsker å så. Lar meg lett ledes til fristelser og akkurat nå er den største fristelsen vår. Ååååhhh, som jeg gleder meg til varmere tider…..til å se planter og blomster spire og gro. Blå himmel, sol og grønt gress.

Jeg tror det er samme følelsen som menn har for båtpussen……

Forberedelsene starter på kjøkkenet. I vinduskarmene har jeg ikke plass så derfor trengte jeg ekstra plantelys.

Se her… her ligger noen av lykkeposene mine. Tomatfrø, pasjonsblomst, klokkeranke, vinrøde kornblomster og lilla erteblomster.

Noen skal såes direkte, men i min iver etter å se planter spire og gro har jeg allerede begynt.

Noen nye frøslag kom i postkassa før helgen så Lørdagskvelden ble tilbrakt på kjøkkengulvet med jord, potter og planting.

Etter de er plantet og kommet på plass under lyset så henger jeg over pottene en stund og håper iherdig at det skal begynne å spire med en gang….noe det selvfølgelig ikke gjør.

Litt lur har jeg vært da. Jeg begynte tidlig med noen frø fra i fjor og så sår jeg litt og litt etterhvert som jeg får tak i nye spennende sorter.

Se så vakkert….

Tomater til venstre og på høyre side skal det bli to spennende typer pasjonsblomst. 

Det er de samme som denne, men andre farger.

Her er det klokkeranke. Den hadde jeg for første gang i fjor. Fantastisk plante som vokste villig og blomstret og blomstret og blomstret.

Slik skal den bli……forhåpentligvis…..

Så gjenstår det å se da…..om jeg klarer å holde liv i dem i alle ukene før de får komme ut i hagen.

Frem til det ser jeg på bilder og drømmer meg litt bort….

I tillegg så har jeg en skuff med knoller jeg tok vare på fra ifjor…OG jeg gikk litt bananas da jeg bestilte Georgineknoller…..

Ikke noe i veien med impulskontrollen min, nei……

Åh, så godt det skal bli!

Da fortsetter jeg å drømme om varmere dager, sol og sommer….og så håper jeg du får blomster og kaffe på senga idag 🙂

 

God søndag, morsdag og fastelaven fra meg Blomsterlise <3

 

 

 

 

 

 

 

 

#nelsongarden #lordnelson #hage #så #frø

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

3 thoughts on “Små barn…små gleder….

  1. Åååå… Nå kjente jeg at dagen blir bra. Jeg hadde bestemt meg for ikke å så noen ting i år, bare bli ferdig med hageprosjektene. Men NÅ går jeg ut i plantebua og henter det jeg trenger. Nå skal det sås!!! :-)) Takk for deilig hage-inspirasjon.
    Klem

  2. Huset på landet: Ha ha 🙂 Så bra! Men hva er det for noe tull?…at du ikke skulle så??
    Det er jo så koselig å følge med om det spirer og gror.
    Så er det jo sånn at det er bare en del av februar og mars…en tradisjon.
    Så i vei du Line, så får vi heller backe hverandre opp til fullføre såprosjektene våres når April kommer og vi mye heller vil holde på med alt mulig annet…
    Det er da jeg blir sløv, vet du 😉

    Håper du hadde en fin helg 🙂

    Klemmer fra meg <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top