Jeg unner deg hvilen, men savner deg så!

Henrik har sett sitt snitt til å reise fra meg til jaktmarkene.

Ikke de evige altså….. Han har bare dratt på sin årlige jakttur med guttæne og latt meg være gressenke.

I god “Henrik-ånd” er han selvfølgelig fryktelig bekymret for hvordan jeg skal klare meg…uten han?

6 kæll i fem dager, (fire netter) i fuktige ullsokker og stilongs på en liten hytte… og han er bekymret for meg???

Så når han ringer fredag kveld forløper samtalen seg slik:

Henrik: Hvordan går det hjemme? Er det ensomt?

(Skarp som jeg er skjønner jeg raskt at her er det greit å spille med og la han tro at jeg allerede første dagen kjeder meg fryktelig, savner han enormt og nesten ikke kan vente til han kommer hjem igjen…..)

Jeg: Ja, det er fryktelig tomt og stusselig her nå, gutten min. Blir nok tidlig kvelden på meg i dag.

(Jeg trenger jo ikke fortelle at jeg sitter i godbuksa med 3 literen innenfor rekkevidde og storkoser meg med årets juleblader, nyter potetgull & dip og har en stor skål med smågodt rett foran meg. Uten å måtte høre på sukk og stønn over den hersens jula som begynner tidligere og tidligere for hvert år i følge han)

Henrik: Ja, du får prøve å kose deg da…se om det er noe fint på tv`n kanskje? Du skal vel spise noe godt i kveld, tenker jeg??

Jeg: Ja, tv`n står på, men det er bare dritt. Er ikke så farlig med god mat når du er bortreist. Har bare tatt meg ei brødskive med gulost, jeg……(prøver å sukke litt trist…)

(Jeg har jo ikke det! Jeg har jo hatt et bittelite ventemåltid med et par utsøkte oster og en helt fantastisk god kjeks.Selvfølgelig bare mens jeg venter på at ribba i ovnen skal få sprø svor og den hjemmelagede rødkålen skal bli ferdig….)

Spotify surrer og går i bakgrunn. En vaskemaskin er satt på. Tørt tøy er brettet og lagt i riktige hyller (uten at noen sa “må du gjøre det nå a? Kom å sett deg å se på tv sammens med meg a…..”) 

Selskapssyke kæller altså…!

Selvfølgelig ble det en raus porsjon med ribbe, så jeg hadde rask og god middag på Lørdag også….. Siste episode med side om side….Frode, Jonas og Kopperud….Kosinger å trøste seg med i mangel på Henrik. Jada, det er bare å gjøre det beste ut av det å være alene hjemme, tenker jeg 🙂

Lørdag opprant med strålende vær og etter en kopp kaffe ringte Henrik med en bekymret tone:

“God morgen. Har du sovet godt i natt??? Du lot vel ikke Rolf få sove hos deg i natt?

Jeg: Neeei, ikke noe særlig egentlig. Tomt og stille uten deg, vet du…. Rolf nei…, han sov i kurven sin! Jeg vet jo at han ikke bør sove i senga…hundehår og sånn………

Selvfølgelig fikk Rolf sove med meg! Tror Rolf og jeg har snorket om kapp i natt. 2 dyner, 4 puter…. Klart vi har sovet godt!

Når sant skal sies har jeg nesten ikke tid til å savne den kællen, jeg! Ikke etter 2 dager i allefall..

Mens han har skrevet huskelapper på antall par med ullsokker og diverse jaktutstyr han må huske å pakke…har jeg lagt mine egne planer.

På alt jeg skal passe på å få gjort mens han er borte. Jeg er godt i gang og med god hjelp av eldstemann i går er jeg nå snart i mål med alle helgens gjøremål. Litt mer står på tapetet i dag for at vi skal bli helt ferdige, men jeg tror vi skal komme greit i mål.

Som belønning blir det pinnekjøtt til middag idag <3 (det har jeg heller ikke tenkt å fortelle når han ringer….de skal sikkert ha erter, kjøtt og flesk fra boks idag)

Når katten er borte danser musene på bordet….er det vel noe som heter………

 

 

God søndag :)))

 

Hilsen Blomsterlise 

 

 

 

 

 

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

4 thoughts on “Jeg unner deg hvilen, men savner deg så!

  1. Ha-ha-ha!!! Herlig lesing! Og julebladene har kommet! Så bra. Men stakkar han Henrik da. Er sikker på at han er oppriktig bekymret for deg.
    Du assa… Du vet ikke hvor godt du har det! 🙂 🙂
    Slik håndterte Jarle min helge-tilstand som gressenke… En tekstmelding hvor det sto: Hvor er slipsnåla mi?
    Kos deg med pinnekjøtt. Her skal “pinnene” inn i vedskjulet i dag.
    Klem

  2. Huset på landet: <3 Alt med jul har kommet nå, Line. Det er bare å begynne skal man rekke alt 🙂
    Under to måneder til jul, vet du 😉
    Joda, jeg vet hvor godt jeg har det 🙂 Og jeg vet hvor godt han har det 😉 Klart han er bekymret for meg, men det er det ingen grunn til :)) Jeg klarer meg....hvertfall i 5 dager...
    Jarle ja... <3 men han er jo ingen mann av lange tekstmeldinger :))))

    Ååååh ja...jeg gleder meg til pinnekjøtt <3

    Men du inn i vedskjulet??? Hadde ikke dere en oppgave der før dere fyller opp a??

    God søndag til både deg og Jarle <3

    Klem tilbake

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top