Hage på hell og spennende besøk.

Jeg prøver så godt jeg kan å knipe ører og øyne sammen for det som skjer nå.

Litt som en trassig unge som bare sier vil ikke, vil ikke, vil ikke……men jeg har nok ikke noe valg.

Kveldene blir kortere og det regner mer enn sola skinner. Prøver å si til meg selv at det er på tide med litt regn etter en tørr sommer, men tanken om at sommeren nå går mot slutten smyger seg på.

Det er greit det…at høsten kommer. Jeg liker høsten også, men jeg skulle gjerne hatt en god sensommer og en behagelig start på høsten.

Hva angår hagen så er jeg jo ikke ferdig ennå!!

Same procedure as every year…. Jeg blir aldri helt ferdig med alle planer og alt jeg skulle ha gjort i hagen…..før det skal ryddes inn igjen.

Denne uken var imidlertid nesten alt på stell. Nesten altså.

Da hadde jeg storfint besøk av disse….

Tv programmet Hagen min fra Nrk var her og filmet hos oss. Det vil si, de var her en tur i Mai og filmet hvordan det ser ut før sommeren begynner og så var de her nå for å filme hvordan det blir iløpet av sommeren.

Så det er klart at planene var store om alt som skulle gjøres dagen før de kom. Det ble med planen for å si det sann. Det bøttet ned så det eneste fornuftige var å ta seg et glass vin og sette seg under tak med en bok. Regnet gav seg ikke i løpet av natten heller så der lå jeg og så for meg hvordan de siste rosene og alle blomstene ble slått i svime og ødelagt av de store vannmassene som kom…

Men på morgenen viste været seg igjen fra sin beste side. Solen skinte og iall hast var det bare å få hevet ut de ca 100 putene, riste litt vann av blomstene og rulle ut teppene….så fikk det bare stå til!

De to ansvarlige for programmet er programlederen Heidi Sivertzen-Oksmo og filmfotografen Camilla Næss.

Guri malla så flinke og tålmodige de er. Sååå mye jobb for å lage en times program. Jeg er helt imponert!

For mange bilder kan jeg ikke vise dere. Dere får heller se programmet når det kommer til våren og til Henriks fortvilelse slapp heller ikke han unna….

Etter at en 12 timers filmdag var over tok jeg en runde rundt med kamera:

Og det er kost når skumringen kommer og nesten alle lys er tent….

Jeg nekter fortsatt å sitte inne. Det går fint an å sitte ute under tak. Med pledd og varme klær sitter vi fortsatt ute helt til vi legger oss.

Igår hadde vi besøk og satt ute til kl ble 01. 

I dag kommer “Husmødrene” på planleggingsmøte og selvfølgelig skal vi sitte ute.

Nå nærmer det seg endelig min ferie, men før det må vi som sagt planlegge. Det er jo nesten halve moroa med turen 😉

De er bedt til klokken ett så da er det vel bare å slenge over en deig og starte på maten.

God søndag uansett vær og vind 🙂 Nyt søndagen 🙂

 

Hilsen Blomsterlise.

 

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

One thought on “Hage på hell og spennende besøk.

  1. For en nydelig hage du har. Kjenner at jeg selv ikke er helt klar for høsten, mørke og kulden ennå, men er jo ikke så mye å gjøre med det. Kjempe fine bilder 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top