Mer gammel dritt!

“Du samler på mye rart du!” Det har jeg hørt noen ganger.

Ja jeg gjør kanskje det, i så fall hvis jeg kan bruke det til noe.

De fleste av oss tenker vel at sko er til for å gå med…og det tenker igrunn jeg og!…så sant de er gode å gå med da 🙂

men…, skulle det opp et par sko som er ubehagelige å gå med, så kan de alltids brukes til noe annet også…

…som for eksempel blomsterpotter!

Disse gamle og absolutt hjemmesnekrede skoene dukket opp i våres. Fra en bod/skjul på Begby. Eieren skulle flytte fra et hus og vi kunne ta det vi ville fra uteboden. (Det var her vi fant disse fine dørene, vet du…

….. som vi brukte som levegg og…

..denne, som ikke ble brukt til annet enn dekor.

…og helt tilslutt så fant Henrik disse gamle skoene. “Hva skal du med den gamle dritten der da”?, sa jeg.

“Neeeei, jeg vet ikke jeg. Kan du ikke bruke de til noe da?” Sa Henrik.

Så da gikk jeg for regel nr 1: Kan du plante blomster i den/det, så gjør det!. 

Først fikk de fioler. De småblomstrede fiolene som tåler en støyt og som liker det litt kjølig. Det var tross alt bare midten av mai.

Etter å ha forhørt meg litt med “skokjennere” fikk jeg vite at disse gamle bondeskoene antagelig var fra tidlig 1900-tallet.

De ser ikke veldig behagelig ut. Med en treplanke, nagler og jernbeslag. Jernbeslaget var sikkert for å beskytte tresålen så de ikke skulle slites ut for fort.

Uansett, her i hagen skal de kun få hvile og være til pynt.

Senere på sommeren ble det sukkulenter som fikk sko seg. De tåler en støyt og kan klare seg i uker uten vann.

På denne årstiden hvor suget og lengten etter vår og varme er på sitt sterkeste, syns jeg det er deilig å se på bilder fra ifjor.

Så lurer jeg litt på hva jeg skal ha hvor iår…når jeg kan begynne.. og hva vi skal spise :)) Det er ikke bare sol, varme og blomster jeg gleder meg til. Neida, jeg gleder meg til sommermat og å spise ute igjen også. Ja ja, så gæærnt kan det altså være.

Uansett så syns jeg det er deilig å glede meg og se frem til noe. Og noe er i disse dager våren og sommeren.

Denne uken har blitt betraktelig lysere. Det er nesten lyst når jeg kjører på jobb og det er nesten lyst når jeg kjører hjem fra jobb. Det er deilig det!

Idag er det morsdag og jeg håper dere har fått blomster eller blitt servert en kopp kaffe 😉 Jeg har ordnet mine egne blomster og min egen kaffe, men har fått polvotter og trådløs hodetelefon så jeg kan høre på musikk når jeg går tur……så da vet dere hva jeg skal idag 🙂 Ut å gå tur uten å fryse på hendene med musikk på øra 🙂

God søndag fra Blomsterlise <3

 

 

 

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

6 thoughts on “Mer gammel dritt!

  1. Mmmm… Det er så deilig å se på sommerbilder. Lengselen er nesten til å ta og føle på.
    Og det er så mange herlige blikkfang i hage deres. Skoa digger jeg, og det treet med lyktene… Å som jeg ønsker meg et slikt tre, sted i hagen…
    Kos deg med musikk på øra, selv om jeg synes ikke de hører hjemme på tur. Da skal du nyte skogens ro da skjønner du. Og hvis du går i trafikken, så hører du ikke bilene, og de gærne syklistene, og da kan du bli påkjørt. Og det er skikkelig dumt. For hvem skal jeg leke med da?

  2. Huset på landet: God kveld til deg <3 Line: Du har massevis av trær i hagen din (les: parken din)
    Og jeg MÅ ha musikk på øra skal jeg klare å få opp tempoet når jeg går 😉 Er jo ikke ute å går bare for hygga sin skyld. Nei, Carola med litt raske rytmer hjelper meg til å få opp farta og så synger jeg jo så flott til...akkurat som deg 😉
    Selvfølgelig skal vi leke sammen...selv om det nok ikke blir før til høsten med den smørbrød-lista dere skal igjennom i løpet av sommeren <3

    God Åndenes makt kveld til deg

    Klemm klemm

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top