Tom for klær og tom for energi…..

…er jeg atter en gang på farta!

Dette er alt jeg har pakket for 3 dager. Toalettmappe og kosmetikkmappe…og det er alt jeg skal ha med!

Minus Rolf da! Han gjør seg nemlig ikke på steder med mye folk. Lar seg lett stresse og denne gangen er jeg på farta… til London.

Like tom som kofferten er for klær, er jeg for energi! Her sitter jeg og lurer på åssen i huleste heitaste jeg skal få vaska opp den stekepanna og tørket over kjøkkenbenken før jeg skal gå til sengs……hvis jeg i det hele tatt orker å gå inn på soverommet da. Egentlig ganske fristende å bare lukke øynene her jeg sitter og Zzzzzz……., men jeg skal snart sette igang. Snart…….

Altså, det er nok ikke bare den siste uken som har tatt på. Det har nok gått unna i svingene en lang periode og selv om jeg vet at kroppen og beina takler det, er det nok hodet som sliter meg mest ut. Ikveld (Lørdag) har jeg nå sittet med alle bestillingslister for julen. Siste frist for innlevering er altså idag. Så her sitter jeg da og river mitt hår over hva og hvor mye jeg skal bestille inn. Altså, her skal jeg nå sitte å finne ut hvor mye tulipaner, svibler, roser, amaryllis osv som jeg skal selge i desember… Det er ikke lett! Det er klart jeg kan gå ut i fra listene fra ifjor, jeg kan prøve å spå været og tenke meg til hvilken temperatur det vil bli. Altså om været vil være på en “Blomsterhandler” sin side….. Blir det for kaldt, synker salget. Blir det regn, synker salget. Så skal jeg prøve å finne ut hvor mye vi skal tape på blomstersalget til dagligvarehandelen i år…….eller om jeg skal satse på at vi øker fra fjorårets tall… Ja, hvis dere blir surrete av dette, så tenk hvordan jeg har det 🙂 Skulle jeg ende opp med å bestille for lite…ja, så står jeg der da, uten nok varer og vil tape omsetning. Skulle jeg være uheldig å bestille for mye….. ja, så står jeg der med varer uten en krone i verdi etter jul (les: søppel) Så tenker kanskje noen av dere at om jeg går tom, så kan jeg jo bare etterbestille….. Nei, dessverre. Sånn er det ikke. Det er faktisk jul i hele verden, altså et enormt marked som skal dekkes inn med julens blomster. Forhåndsbestiller jeg ikke nok og må etterbestille langt inn i jula så får jeg bare “rester” om jeg i det hele tatt får noe som helst. Så det må bestilles nå, skal jeg selge bra varer med kvalitet! Det er derfor vi er en faghandel! Vi SKAL ha god kvalitet!

Meen, uansett da: Denne uken har vært travel, men artig! Jula er godt igang……også her hjemme til Henriks store fortvilelse…., men han “bærer” det over med meg, både med julemusikk, juleblader og juletreet. (ribbe og pinnekjøtt har han ikke noe imot, lissom…. Nei, da er det greit med tidlig jul….merkelig..)

Her hjemme har juletreet stått ferdig med lysa på i nesten en uke. Jeg hadde STORE planer om å pynte det ikveld, men med den blyrompa mi får det nok stå grønt og funklede uten pynt litt til ( Henrik: hvis du leser dette, “Have I told you lately that I love you <3  jeg ville blitt veldig glad for å komme hjem til ferdig pyntet tre <3 <3 <3 )

Som kona til Henrik har jeg vært udugelig og veldig krevende en tid nå, men tålmodig som han er vet han at det “stabiliserer” seg etterhvert og at jeg blir meg selv igjen (hva nå enn det er) med tid og stunder (etter nyttår)

Som mor har jeg vel rett og slett drevet med omsorgsvikt…

Barn og kæll har gått for lut og kaldt vann. Ikke en kjøkkensleiv, stekepanne, bakebolle eller kokekar har blitt brukt av meg.

Her har det gått i raske løsninger som ferdigstekt ribbe, kyllingvinger, microthaimat, kyllingklubber og helgrillet kylling fra ferskvaredisken på Meny og Mega.

OG attpåtil….så reiser jeg på hyggetur imorgen…. En smule dårlig samvittighet, kan du si…

Til julegatene i London for å få litt juleinspirasjon,


handle litt julegaver……

…spise deilig, grisete pubmat og drikke øl…….

…gå på afternoonchampagne…..med “lille Due”

Og prøve å finne nissen for et kyss….

Men først….Stekepanna og vaske kjøkkenbenken… Sukk……

Nå setter jeg klokka på 07.00 står opp på sekundet den ringer og setter igang med en bolledeig. I morgen skal de våkne til varme boller….!

Jepp, det skal de!

 

Godnatt fra  Fru “Kork” alias

Blomsterlise

 

 

Oppdatering

Søndag morgen (altså idag): Lurte vekkerklokka med en hel time og stod opp kl 06.00 …. på minuttet! Bolledeigen står til heving,

 

kjøkkenbenken er blåst, ja rett og slett ryddig, ren og pen. Klær er brettet, nye er hengt opp og ny vaskemaskin er satt på. Kofferten er klappet sammen og venter på å bli fylt opp i London og jeg……. Jeg har blitt ladet opp med ny energi etter noen timer med søvn 🙂 og gleder meg til julepyntede gater i London….

 

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

4 thoughts on “Tom for klær og tom for energi…..

  1. Du assa… Bare noen få timer til lading, så er du i gang igjen. Jeg har også lagt til lading, men har etter to timer med kaffekoppen(e) fremdeles ikke kommet i gang.
    Ha en FIN tur til London begge to. 🙂
    Klem

  2. Du er RÅ!! Ille moro å lese bloggen din 🙂 Kos deg i London, det fortjener du 😉 Så sees vi veldig snart 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top