Planlegging er nesten halve morroa.

Og da tenker jeg ikke på planleggingsdager i skolen og barnehager…….Nei, mer rent generelt planleggingsmøter, hvis de gjøres på riktig vis…

Da er nemlig dagen kommet for sol og varme på denne kroppen også.

Idag er vi altså på vei til årets husmorferie.

Forrige søndag var det strålende sol og…..

….med 7 dager igjen av nedtellingen, var det duket for Champagnelunsj kl 13.00 i bakhagen hos meg…..under påskuddet “Planleggingsmøte.”

Det er jo viktige saker som skal huskes på og et møte er selvfølgelig en viktig del av forberedelsene.

Så med denne agendaen var møtet satt. 

Jeg serverte ost, kjeks,nybakt foccacia, frukt og champagne…..og cava og prosecco.

Etter 3 minutters intens møtevirksomhet, var alle viktige avgjørelser oppe og avgjort og møtet ble derfor hevet.

De neste 6 timene brukte vi istedet til skravling og mimring fra fjorårets tur og hva vi tror denne turen vil bringe…..

..(.og enda mer cava og prosecco…..)

…var vi rimelig sikre på at det blir varme, sol, bading, mat, latter og mye hygge 

I år skal vi til et bitte lite sted som heter Kokkari på øya Samos.

Ingen av oss har vært der før, men etter en helt fantastisk uke på Thassos ifjor er vi sikre på at Hellas skjuler hundrevis av små, vakre sydenperler.

Det ser jo bare helt bedårende vakkert ut!

Her vil jeg absolutt sitte å nyte en middag…eller kanskje bare en iskald øl på vei hjem fra stranden en ettermiddag…..
 

Tilbake til søndagen igjen…Mat og drikke smakte forøvrig fortreffelig!

Foccacian hadde jeg selvfølgelig stappet full av mozzarellaost. Så hadde jeg funnet en oppskrift i et blad som så veldig fristende ut.På “Lises vis” hadde jeg som alltid erstattet noen ingredienser så det ble mer i min smak! Disse kan fint brukes på en buffet eller bare som en liten forrett.

Agurkruller:

Bruk ostehøvel til å skjære tynne skiver av agurk på langs. Bland sammen 1 boks Piladelphia, masse gressløk, masse hakkede valnøtter, salt og pepper og skvis en halv sitron i. Deretter smører du dette på agurkskivene, før du ruller de sammen og stikker en tannpirker igjennom.

Strø over mye finkuttet paprika og hakkede valnøtter.

Så laget jeg en egenkomponert sukkerbombe av tørkede aprikoser i tynne skiver med masse hakkede valnøtter og flytende akasiehonning. Den var veldig god på alle ostene, men kanskje mest til de med litt “drag” i og blåmuggostene.

Og om noen lurer på hva som var så viktig å planlegge at vi måtte ha eget møte på det……..?

Så var det dette……..

Ingen som trenger et møte for å planlegge dette, vet dere.. 🙂 

Planleggingsmøte er selvfølgelig bare en dustete unnskyldning for å treffes……

…og om noen er bekymret for at det ble i overkant mye champagne, cava og prosecco i varmen? ……så ble det nok det…

..uansett, jeg har klart å pakke det jeg skulle til fellesskapet…

…så gjenstår det å se om de andre har husket sitt 🙂

Da gjenstår altså bare…flyturen! Flyet går 06.00 så om noen timer ligger vi forhåpentligvis på en strand og soler oss mens vi vinker til strandgutten (eller jenta) og bestiller:

“Four icecold beer, please” <3

3 Hustruer og lille Due…to be continued…….

 

Må dere ha en riktig god uke, så prekæs vi snart igjen 🙂

 

Ferieklar og klem fra Blomsterlise.

 

#ferie #kokkari #hellas #mythos #fab4 #thassos #husmorferie #blomsterlise #fredrikstadblomster #kjølshunn #agurkruller #slangeagurk #ost #foccacia #champagne #cava #prosecco

 

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

4 thoughts on “Planlegging er nesten halve morroa.

  1. Herlig! Planlegging er viktig det. Og det bør derfor alltid lages en solid ramme rundt dette. Noe du er veldig bra på.
    Kos dere masse. masse, masse på ferie. Gleder meg til referat og mange bilder 🙂
    Klem

  2. Lyngbo: Ha ha…helt enig! Ble ikke så mye som en eneste Ouzo. Altfor sterkt for meg og for mye anissmak….men iskald øl i varmen…ja, det smakte godt 🙂 🙂 Beklager for innmari sent svar 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top