Sannhet med modifikasjoner

“Vi har  bara vært på handletur og kjøpt no kjøtt til Coq au vin og noe kylling vi!”! Det var det jeg skulle si hvis vi ble stoppet i tollen!

Etter en liten kveldstur til Sverige på torsdag bråbestemte vi oss for en liten titt inn på Antikviteter og Loppis ved Nordby.

Jeg har lenge vært på leting etter en gammel tretrapp med brede trinn… og gjett hva jeg fant?

Akkurat ja, en gammel brukt tretrapp med brede trinn!

Rundt beina på oss sprang det små, vakre silkehøne-kyllinger. Det stod også på ønskelista og etter å ha spurt pent fikk vi kjøpt et par av disse også.

Silkehøner litt høye med lang hals og en stor pelsdott på hodet. 

 

Etter litt mer høneprat får vi også vite at de har flere haner som skal slaktes dagen etter.

Flotte, fargerike haner helt uvitende om hvilken skjebne som ventet dem.

Selvfølgelig var det en som klart skilte seg ut med nydelig  farge på både fjær og kam.

Denne karen skulle bare visst hva han ble reddet fra…

Hane, kyllinger og en altfor lang trapp ble stappet inn i bilen før vi fornøyde kjørte hjemover.

Det vi ikke tenkte på var jo tollen og innførsel av levende dyr…

Takk og lov ble vi ikke vinka inn i tollen… og trygt hjemme inntok hanen sjefsrollen raskt.

Stolt som en hane… spankulerte den rundt med hønene trippende bak seg fra første stund.

Dessverre galer den altfor høyt og altfor ofte for et tettbebygd strøk….

…så da var det bare å få gitt den bort.

Heldigvis ordnet det seg greit og tenk at de som overtok den hadde en Brahmahane for mye. En kylling på snart 3 mnd som vi kunne få.. 🙂 Snakk om flaks 🙂 🙂 og bra byttehandel!

Hils på Harald Sander! Født på Hvaler 22. april 2016. Knappe 3 måneder og trenger vel minst et år på å bli ferdig utvokst. Da er den til gjengjeld fantastisk!

Den forrige hanen vår som ble drept var jo en Brahma-hane. De er veldig rolige, litt rustne i trompeten og glad i å sove lenge på morgenene. Litt trege, litt klumsete i gangen med de store føttene.. Akkurat..

….som skapt for oss!

“Ooooh, ta det rolig nå Rolf!”

Rolf vil jo så gjerne hilse på og kanskje få vaske den litt også…..

Så rolig, tam og snill. Så får vi bare håpe at hønene aksepterer han som ny sjef og la han få lede flokken slik den forrige gjorde..

Se på de fantastisk flotte føttene- Kjempestore (hanen sine…ikke mine altså)…. og større skal de bli! Med masse fjær.

Stigen ble satt på plass øyeblikkelig og fungerer som en slags førstehjelpstasjon.

Her plasseres blomster og planter som trenger litt ekstra kjærlighet og en hjelpende hånd i påvente av en permanent plass i nye potter eller i bed.

Selvfølgelig med litt lysglass og stæsj….

Så da er alt bare fryd å gammen igjen hos oss på Korks Terrasse.

Hedemora-hanen er ny sjef på Hvaler…

Harald Sander er ny sjef i hagen…og jeg er sjefen inne…. (sier Henrik 🙂

Da er det bare å ønske dere en fin fin søndag og en ny god uke…ferie eller ikke!

 

Klem fra Blomsterlise

 

#korksterrasse #hage #hageliv #høner #hønerihagen #brahma #brahmahøner #brahmahane #trapp #tretrapp #gamleting #blomster #planter #fredrikstadblomster #haraldsander #hedemora #franskbulldog 

 

 

 

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

5 thoughts on “Sannhet med modifikasjoner

  1. Så gøy at du fikk deg en ny hane til flokken og så fin som den er. Nydelig trapp du har. Jeg kunne tenkt meg nesten det samme. Bare at min skulle støtte seg inntil et høyt gjerde som jeg har. Gå å se på loppis og antikk er jammen kjekt. Jeg leter fremdeles etter to gamle lampeskjermer til min tivolilampe. Jeg har et par hvite nye som får duge til de gamle dukker opp. Så er det en rund og fin tekanne uten noe dill dall som jeg vil ha, sånn rund gammel engelsk tekanne. Jeg fant en i rosa så den får duge. Jeg kunne nok lett på nettet og brukt mye tid på å finne det for det finnes sikkert mye av det ute et sted men jeg synes at det er litt kjekt å lete uten å bruke nettet. Gå på loppis, gjenbruk, antikk og sånt….Den som leter finner til slutt

  2. Hei,veldig såennende på loppis i sverige,var der for ikke lenge siden sammen med ei venninne,hun kjøpte ei gammel dør så da var det å reise med bakdøra litt på gløtt.hagen dinblir morsommere for hver uke og blomstene er en fryd,kanskje er jeg nabo med hanen som flyttet til hvaler,jeg bor jo her.ha fortsatt en fin søndag ogn travel uke??? Lyngbo

  3. Lyngbo: Åååh, gamle dører vil jeg ha også! Og alt annel som er gammelt 🙂 Er jo så mye fint :):) Ja, skal ikke se bort ifra at du er naboen til hanen fra Hedemora 🙂 Isåfall så galer den fra ca 04.00 på morgenen… Meg hadde det ikke gjort noe om jeg bodde på bondelandet…, men midt på et byggefelt kan jeg forstå at det ikke er drømme”vekkerklokka” Ellers er det ikke en travel uke…jeg har ferie denne uka…og koser meg gløgg 🙂 God uke til deg også…og tusen takk for hyggelige kommentarer 🙂

  4. tepausen.blogg.no: …ååååh, kunne tenkt meg så mye! Vi skulle tydligvis bodd i sverige og danmark. Der er det masse loppemarkeder og antikvitetsutsalg 🙂 Legg ut bilder på bloggen på hva du ønsker deg…så skal du nok sae at noen kommer over det, for deg 🙂 Morro med loppemarked…, men jeg har jo lyst på alt! Ser gjenbruk i det meste 🙂 🙂 til Henriks store fortvilelse 🙂 Fortsatt God Søndagskveld…og takk for hyggelig kommentar 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top