Kveldsplass med nostalgi.


 

Det har vel aldri vært ment som en sittekrok det her, men med 2 stoler og et lite bord er det rart hvordan ting drar seg på og bygger seg utover.

Med høydeforskjell mellom bakken og terrassen på ene siden og en dør på andre siden, kan jeg heller ikke plassere hva jeg vil av hagemøbler. Det må isåfall en liten sittegruppe til.

En søndag for 2 uker siden fikk jeg sikret meg det og da var jeg ikke sen om å sette igang 🙂

 

Først var det bare å fjerne det som allerede stod der. Det fikk jeg selvfølgelig skvisa inn et annet sted i hagen…

Dere vet den gården vi fikk plukke med oss ting&tang, som jeg har skrevet om tidligere…..

… Der var det også 2 stk blå/turkise garasjedører…. Den ene bruker jeg som dekor i butikken. den andre ble skrudd opp som en ekstra levegg.

Den “peneste” siden ble vendt mot naboen…de trenger jo ikke å lide mer enn nødvendig for at vi liker “gammalt ræl”


 

 Vi fant også en gammel tallerkenhylle som matchet. Riktignok var den ødelagt, men ikke mer enn at den kunne brukes til no 🙂

Ikke visste jeg at den skulle bli til en “blomsterkassehylle”, men etter å ha vasket den og tatt bort det som var ødelagt fant jeg frem noen gamle verandakasser. Plantet jordbærplanter og satt de inn i hylla, så nå er det bare å vente….på at bæra skal modne 🙂

Sittegruppa var jeg så heldig å finne på Facebook. Det var en venninne som hadde lagt den ut for salg på Finn…, så jeg ringte hysterisk og skrek:” Solgt!!!!!! Er den solgt???? Ikke?! Da er den det nå! Den skal jeg ha!!!!”  Det var sann ca 2 sekunder etter ho delte den 🙂  2 timer senere hadde jeg den på plass (etter å ha omrokkert på det som allerede stod her 🙂 ) Tenk at uten å måle først, så jeg at den ville passe perfekt (phuuu, der var jeg faktisk heldig! Den kunne like gjerne vært akkurat litt for stor, men noen ganger skal man jo ha litt flaks og 🙂

Det er her vi har den siste kveldsola. Og her sitter vi lunt hvis det blåser eller om temperaturen tilsier varmelampe, så dette er den faste kveldsplassen. Dessuten er jeg mest glad i sanne små, lune kosekroker, jeg 🙂 Litt lettere å få det hyggelig og intimt….

Litt hengelykter og stueplantene har fått flytte ut. Nå henger de ned fra verandaen i 70-tallets store hit: Makrameer!

Genialt, ikke sant? Ta den potta og planta du har og heng den opp i en makramee…! 

For dere vet vel at stueplantene også trives ute på sommeren? Bare pass på at de ikke står rett i sola og blir svidd.

Høyt henger`em og fine er de!

 

Den gamle margarinboksen fra ho Mor (mormor) har fått egen stol… Til og med navnelappen er på…uff jeg blir veldig nostalgisk av den, men jeg syns det er hyggeligere å ha den fremme og synlig enn å “spare” på den inne i kjelleren……. Og en slik blikkboks med navnelapp betyr mer for meg enn allverdens diamantringer eller kostbare “ting” jeg kunne arvet Jeg vet hva ho hadde i den og jeg husker akkurat hvordan hun så ut når ho hentet frem noe fra den! Dette er minner om verdens fineste mormor!!

Så her sitter vi hver kveld, uansett temperatur og vær…….og ho mor sitter på den ene siden…..

…og Rolf på den andre siden…. (Henrik er sjeldent langt unna, han heller..) Trygt og godt!

 

Da var søndagen godt igang og mens jeg venter på det pene været som faktisk er meldt, skal jeg slenge i gang med litt gjærbakst <3

Det smaker alltid godt! Det blir en foccacia med ost både over og under….og faktisk midt i, også 🙂

Det tenker jeg blir godt å våkne til for de andre her i huset 🙂

Kos dere idag, uansett hva dere skal 🙂

Jeg skal begynne med bedet nede hos hønene idag. Må jo få det litt pent de også…!

 

Klem fra meg        Blomsterlise     

#uteplass #hage #hagenmin #minner #arvegods #tallerkenhylle #gammelt #nytt #kjølshunn #korksterrasse #makramee #uterom #interiør #utemøbler #jordbær #sommer #blomster #planter #grønnplanter #blogg #jordbærplanter #fredrikstadblomster

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

7 thoughts on “Kveldsplass med nostalgi.

  1. Hei, så trivelig å lese din blogg på søndagen sammen med en god kopp kaffe, idag må vi vente litt på sola ,men den kommer nok ha en fin uke du og dine gode ideer.

  2. Lyngbo: Takk for det 🙂 Det er akkurat det jeg håper at det skal være 🙂 En hyggelig morgenlesing til kaffekoppen 🙂 Sola kommer kl 12 står det på Yr…, så da skal jeg være klar 🙂 God søndag og fin uke til deg, så “sees” vi neste søndag også 🙂

  3. Blir alltid gla av å lese fra deg☺️ Kreativ og flink er du❤️Go søndag fineste Blomsterlise – klem

  4. Du slutter ikke å imponere! 🙂 Dette ble kjempelekkert. Jeg var forresten i butikken i dag, og tok den andre døra. Helene sa det ikke gjorde noe. :-))
    Fantastisk flink til å pynte opp og du da. Hvor i all verden har du fått tak i alt det fine du har overalt? #Stjerneriøya #mangefineting
    Klem Line

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top