Søndagspysj og pyssel :)

Denne søndagen er min siste fridag frem til 1.juledag

Helt fra jeg stod opp har jeg bare tusla rundt i pysjbukse, håret til værs og puppene i revers 🙂

Det er så deilig å ikke ha noen planer eller gjøremål.


Jeg blåser i rengjøringa så lenge kulene skinner! Heldigvis fant jeg resten av juletrepynten i kjelleren.

Som hvert år ønsker jeg meg det samme i år igjen…..nemlig ordenssans! Jeg blir litt sliten av den surringa. Jeg vet nemlig veldig godt hva jeg har.., bare ikke hvor!

Jeg har vært en liten tur i byen. Selvfølgelig iført pysjbukse, røde ullsokker og uten bh, altså puppene rett mot jord! (Det stod folk å tittet i vinduene så jeg måtte snike meg inn bakdøra) Måtte få sendt inn en bestilling så vi får blomster å selge i juleuka.

Jeg har stekt ribbe til middag ….

Ronan Keating Wintersongs spilles på Spotify for sikkert 18 gangen idag (20 i går, tror jeg)…til Henriks stoore fortvilelse.

Han skal lissom ha et sann “liker ikke jul image” men jeg tar han i å nynne med noen ganger og han gleder seg til julemiddag senere i kveld. Innerst inne er han en juleelsker, det er jeg helt sikker på. Han har bare ikke kommet ut av juleskapet ennå….. Han syns julen er bare stress. Hva han stresser med skjønner ikke jeg…….?

Jeg har prøvesmakt en ny gløgg (altså ny for meg) Eplegløgg fra Ringi.

Helt uten alkohol, så det ordnet jeg selv 🙂 Prøvde meg på 2 kjeler. En med hvitvin og en med rom. Begge var kjempegode! Denne skal jeg ha mere av! 

Tok de med meg i badekaret (ja, det er jeg som skal ha begge glassene, det er ikke plass til både Henrik og meg i det badekaret! Vi har faktiskt prøvd en gang, det gikk jo på et vis, det var bare det at da var det ikke plass til vann oppi der 😉 ) Henger etter på Kamillebladene mine og siden juliutgaven ikke fristet med sine sommermoter og hvordan se bra ut i bikini, jukset jeg og tok med meg siste utgaven. Leste om festmote og ribbe…..

 

Deilig med sånne egenpleie-slappe søndager altså! (Her har jeg ikke dødd, har bare ansiktsmaske på)

Men kjære allverden for en deilig gløgg! Googla såvidt for å se om det var noen anbefalinger for å “hotte” den opp. Det fant jeg ikke, så da prøver jeg meg frem selv 🙂

Tror den er å få kjøpt på polet. Jeg skal sjekke for denne vil jeg ha mere av! Jeg fikk min i gave (tusen takk Tom) 

Etter 10 min i kokende badekar, 2 glass med varm gløgg med vin og rom……så tok det nesten fyr i toppen på meg og…..

Jeg har vært oppe i loftstua og tatt ned vasen med lerkegrener, pynta med ledlys og et par kuler…. byttet ut litt lys, hengt opp et par julekuler her og der….

 

Rolf-Aage bruker også tiden så godt han kan frem mot jul…….han slapper av! I dyna mi, på sofan og får sine 20 timer i døgnet med skjønnhetssøvn. Ikke rart den gutten er så billedskjønn!

Idag har jeg kun gjort det jeg selv har lyst til. Ser jo at det er ting jeg burde ha gjort… Gjeeeesp, men da snur jeg meg bare bort…

Nå skal jeg sette på litt poteter, steke litt julepølse og trekke litt sossisser. Mmmmh, med surkål, rødkål, hele suragurker, sterk sennep, tyttebærsyltetøy og selvføgelig deilig saus…..før det blir Farmenfinale. Jeg heier på Eilev!!! 

Fortsatt god søndag, hva dere nå gjør <3

 

Klem fra Blomsterlise 🙂

 

#egentid #pysj #gløgg #ringå #eplegløgg #søndagsfølelse #julemat #julemiddag #pyntertiljul #fredrikstadblomster #advent #bad #kamille #rolfaage #franskbulldog

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

One thought on “Søndagspysj og pyssel :)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top