Borettslag på Korks Terrasse :)

Idag måtte jeg utføre litt redningsaksjoner.

Hadde litt blomster og planter som har stått rundtomkring i snart en måned uten at de har blitt plantet eller stelt med.

Hvis jeg hadde ventet lenger før jeg gav dem jord og bedre levevilkår nå, så hadde de nok endt opp i komposten etterhvert.

Problemet var, at jeg hverken hadde noe å plante dem i, eller en bestemt plass til dem.

Etter å ha tatt en runde ned i kjelleren fant jeg ut at jeg hadde MER enn nok av potter og kar….Men ikke som passet til de blomstene jeg skulle redde.

Uansett: Man tager hva man haver…, fram med dem, borre hull i bunn, fylte med leca og jord…

…og lager et planteborettslag.

Så jeg begynte å stable!

Stabla alt jeg hadde av ledige kasser, krukker og kar.

Planta, fylte på med jord, litt rester av beleggingsten, mose og litt dekorsten..

Rolfærn prøvde så godt han kunne å holde meg med selskap……men han var ikke mye til hjelp…

Ikke bare bare å holde seg våken i sola 🙂 Han var hverken sosial eller hjelpsom.

Tilslutt fikk jeg stabla 9 potter, kasser og fat til en høyblokk….som står stødig.

Det ble endel forskjellige sukkulenter (crassula), dichondra (silver falls), Euphorbia Stardust White(en virkelig god uteplante som tåler masse sol),lewisia, carex(gress), takløk og nest øverst ble det agapanthus africanus (afrikansk lilje).

 

Helt i toppen ble det en crassula “hottentott” og en klematis som jeg surra ut av bøylen sin (og igjen er tanken at den skal slynge seg rundt innimellom alt sammen 🙂 )

Her hos oss på Korks Terrasse på Kjølshunn har vi katt, hund, høner, hybelkaniner…og duer… Altså ikke sanne vanlige byduer men “formasjonsduer”?? Usikker på det duegreiene. Det er nemlig Henrik sitt prosjekt. Det skal visst være veldig flott sier han…, når duene flyr i formasjon…Ja ja…vi får se på det…;)

Hønepønene er iallefall sosiale og følger med på alt jeg gjør men mest av alt, så håper de jeg ikke ser når de stjeler tomater fra plantene…. 

Ble ganske så kost, syns jeg. Til at det var rester i både planter og potter.

Rolf-Aage har våknet og følger med..(ikke akkurat ivrig men han sitter nå der da.. <3 ) og holder meg med selskap.

 

 

Det var altså det kreative denne søndagen. Resten av dagen gikk med til å luke bort ugress, flytte på noen klematis, fylle på jord, rydde litt og selvfølgelig hyppige pauser 🙂

Håper du også har hatt en deilig søndag med nydelig temperatur og sol 🙂

 

Klem fra Blomsterlise og Rolfærn <3

 

 

#hage #blomster #fredrikstad # franskbulldog #fredrikstadblomster #hund #høner #korksterrasse #borettslag #borettslagpåkorksterrasse

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

4 thoughts on “Borettslag på Korks Terrasse :)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top