Grinete kjærring og Jacuzzi gis bort ved henting!

Det tror jeg Henrik har tenkt flere ganger. Altså det med grinete kjærring gis bort.

Jeg har tenkt den delen med Jacuzzi. Gis bort ved henting.

I 10 år har vi hatt en Jacuzzi på terrassen. De 3 første årene var den til stor glede og ble hyppig brukt av både store og små.

Sommer som vinter!

Vi kjøpte den for bryllupspengene våre,..altså de pengene vi egentlig skulle bruke på bryllupet vårt. 

Vi skulle gifte oss i Thailand februar 2005. Alt var nøye planlagt i 2 år. Flytur og hotell var bestillt. Den norske sjømannspresten var booket inn. Papirer var i orden. Så skjer bare det absolutt værste 2.juledag 2004. Tsunamien.

Det ble helt uvirkelig å tenke at bryllup og en lykkelig famileferie skulle skje 2 mnd etter en slik katastrofe og tragedie.

Turen og bryllupet ble avlyst og det lille vi fikk igjen av penger var ikke mye, MEN det holdt til en Jacuzzi.

I 3 år varte den gleden…etter det ble det 7 år med irritasjon OG grinete kjærring!

Vi har byttet ut termometer, dyser, display og hatt flere elektrikere til å sjekke både det ene og det andre…til ingen nytte.

Tiden går…og jacuzzien består…

I syv år har den lagt slik! Hver vår har jeg sagt at nå orker jeg ikke mer.Reparer eller kast! Hugg den i  biter og få det bort!

Så kommer sommeren, høsten, vinteren og til slutt våren og så er det pån igjen: Reparer eller kast!

 Men Henrik er litt sånn Øystein Sunde-aktig…, “Kjekt å ha, jeg får nok helt sikkert bruk for den en vakker dag”

Tilslutt blir man bare vant til at den ligger der midt på plattingen. Den hører bare til der og planen har jo hele tiden vært å fixe den (mener Henrik)

 Forstår nå godt ordtaket med “å bli så gammel at det gror mose på ” 

SÅ, etter å ha vært i Italia og sittet under disse trærne som var formet som parasoller fikk jeg den flotte ideen..

Vanligvis blir Henrik slapp over ideene mine(det medfører stort sett ekstra jobb for han) men denne gangen ble han faktisk glad. Så slapp han å fjerne den tunge dingsen med kran eller kutte den i biter..

(ser dere de flotte “parasollene”)

Det var dette vi kunne bruke Jacuzzin vår til! Rett og slett som blomsterbed. 

Så da ble det borret hull, lagt duk, fylt opp med lecakuler og til slutt jord.

Treet med akkurat riktig størrelse hadde vi et annet sted i hagen, så det ble gravd opp og flyttet.
 

 
 

Det var så frodig og fint men fikk seg et skikkelig sjokk over flyttingen og i 2 dager så jeg på at det bare døde mer og mer…

Etter 2 dager stoppet det å dø, så nå er det bare halvdaut, derfor tror og håper jeg at det neste år kommer tilbake for fullt.


 

Mens Henrik tok den tunge delen med jord og løft….stod jeg på verandaen og dirigerte plasseringen (viktigste jobben det vet dere, å få det rett 😉

 

 Så  stripset jeg opp bambusstenger og laget underdelen på parasollen. Planta en klematis i samme slengen og tenker at den blir kos når den slynger seg oppover stammen og etter noen år blomstrer det rikt i toppen av “parasollen” (men helt ærlig så tror jeg ikke jeg har plantet den dypt nok, så blir nok med tanken ja…)

Sten skulle jeg ha på minuttet og sann i to-tiden på en Lørdagsformiddag var det ikke store utvalget. De jeg likte best var det enten bestillingstid på, eller så kostet de altfor mye.Tilslutt fant vi sten vi syns var pen, i både farge og pris.

Egentlig skulle jord og subbus “sette” seg før vi la på sten men utålmodig som jeg er ville jeg jo ikke vente (og kommer nok til å angre på det, når vi neste år sikkert må legge det på nytt)

Så var det å finne noe som passet under da..som kunne matche størrelsen. Merklig åssen du stadig vekk ser noe du vet vil være perfekt men når jeg først skal ha det så finner jeg ikke tilbake til det. Fant et bord og to gamle stoler, malte de med sort jernlakk og Voila!!!!

Rundt stenene skal vi legge cortenstål, en rem av jern (som et slags belte) Henrik tenker at det er lurt for at ikke noe skal skli fra hverandre mens jeg tenker at det vil bli kjempefint når det ruster 🙂 Elsker nemlig rust! Dessuten vil jeg lakke stenene på et vis. Syns det er penest farge på de når de ser våte ut.

Lille Italia hjemme hos oss! Midt på plattingen! Helt elendig plassering fra første stund men i hvert fall ikke en Jacuzzi som er ubrukelig, ødelagt, stygg og roten til at jeg ble ei grinete kjærring i 7 år.

Ille kost syns jeg rett og slett. Og at det under her er en Jacuzzi med display, drinkholdere og diskolys i rødt, gult, grønt og blått er jo bare litt festlig å tenke på 😉

Jaja, aldri så gæærnt at det ikke er godt for noe 🙂

Ha en blomstrende og fin søndag  i blåsten 🙂

Klem fra Blomsterlise <3

 

#hage #jacuzzi #sommer #blomster #korksterrasse #franskbulldog #hageinspirasjon

Dame i sin beste alder! Er glad i alt som er godt!!! Elsker blomster, mat, reiser, familen, venninnene mine, dyr, natur og ikke minst humor og sjølironi! Bloggen har vist seg å være et sted for alle mine hageprosjekter (som mannen min elsker å fullføre for meg) og alle mine lyster når det kommer til å utforske nye oppskrifter. Som Pippi sier, dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert...
Posts created 150

20 thoughts on “Grinete kjærring og Jacuzzi gis bort ved henting!

  1. “Tommel opp” for grinete kjerringer’ da blir ihvertfall ting gjordt!! Og fantastisk ble det’ go søndag ❤️

  2. Fantastisk flott ble det 😄for en som ikke har vært noe annet sted en side (?) Tyrkia, gir det der en forsmak på Italia ❤️heia dere som får det til 🎈❤️

  3. WOW!!! Sier nå jeg! Det ble flott det!!! Så smart, så lekkert, så koselig, så romantisk og bare så herlig med alle lyktene i treet.
    Den som hadde hatt en gammel, ødelagt Jacuzzi…

  4. Fantastisk!!
    Artig lesing, kreativt og morsomt påfunn, og ikke minst utrolig koselig ble resultatet;)
    Lurer jaggu på om jeg ikke bør anskaffe en slik jauzzi!!

  5. bhdesigner: Takk, så hyggelig sagt 🙂 Det ble bra tilslutt (selv om jeg fortsatt irriterer meg grønn over plasseringen i utgangspunktet 😉 Hva tenkte vi på 🙂 ) Koselig med kommentar.

  6. irenglede: Tusen takk 🙂 Ja, det med reiser er jo et eget bloggtema 🙂 Inspirasjon, glede, avkobling, opplevelser, ferie, mat etc. Og bare det å gå å glede seg til en tur…mmm. Merker jeg drømmer meg litt bort her. Vi har allerede bestillt en ny Italiatur…Takk for kommentar 🙂

  7. Ninni: Så hyggelig. Tusen takk 🙂 Ja, ble bra tilslutt etter mange år 😉 Tusen takk for kommentar. Ser du og flere her har blogg så jeg skal prøve å rekke innom deres også 🙂 🙂

  8. Jeanette Eide: Hei på deg 🙂 Takk for det Jeanette. Fikk jo den ideen i bunn av en fl Prosecco i Italia. Nei, dropp Jacuzzin og ta med deg mann din til Bergamo istedet. Sitt på den restaurangen vi fikk ideen til dette og nyt utsikten der 🙂 Mye billigere også 🙂 Koselig med kommentar. God sommer til deg 🙂

  9. Huset på landet: Ha ha 🙂 Ja, syns jeg ser Jarle om du hadde kommet hjem med det…, for å lage blomsterbed. Tusen takk 🙂 Hyggelig når det kommer fra en så flink og kreativ “anleggsgartner og dekoratør” som deg 🙂 Skal nok se at vi får flere ideer sammen senere i sommer 🙂 Klem

  10. Jeanette: Helt sant det 🙂 Og når jeg er sur da blir det gjerne fart i det, så skjønner ikke at han lot det gå så lenge. Nå er jeg hvertfall glad det ble stående 🙂 Som jeg sa: aldri så gæærnt at det ikke er godt for noe” 🙂 Takk for hyggelig kommentar 🙂

  11. Herlig å lese bloggen din Lise. Fantastisk fint resultat ble det også med stener og tre 🙂 vet ihvertfall at jeg får mange ideer herfra når vi skal lage hage på tomta 🙂 Flinke er både du og Henrik. 🙂

  12. solrun: Tusen takk Solrun 🙂 Veldig hyggelig om jeg kan gi tips og ideer til andre. Og ja, Henrik er veldig flink. Det er jo han som tar alt det tunge 🙂 Jeg bare tar det morsomme jeg 😉 Er vel akkurat sann et forhold skal være, tenker jeg 😉 😉 Takk for kommentar, det syns jeg er hyggelig. Fin fin kveld til deg.

  13. Turid Pedersen: Takk for det 🙂
    Ja, fra å være til irritasjon i mange år er det nå blitt en veldig hyggelig “flekk” i hagen 😉
    Selv om plasseringen nok er litt feil, men det får vi ikke gjort noe med 😉

    Beklager tregt svar på hyggelig kommentar 🙂

    God søndag.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top